Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkır, Yusuf
dc.contributor.authorSağlam, Bedia
dc.date.accessioned2020-12-04T18:39:26Z
dc.date.available2020-12-04T18:39:26Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96047
dc.description.abstractYapılan bu çalışma ile iletişim, siyasal iletişim, siyasal kampanya çalışmaları, sosyal medyanın kavramsal çerçevesi; siyasal iletişim kampanya sürecinde sosyal medya, üzerinden iletişim yönteminin uygulanışı ve seçmen üzerindeki etkileri anlatılmaya çalışılmıştır. Örnek olay olarak 7 Haziran ve 1 Kasım seçimlerinde Ak Parti'nin izlediği siyasal iletişim yöntemi, seçmeni ikna etmek için kullandığı argümanlar, iletişim stratejileri, kampanya döneminde kamuoyuna açıkladığı seçim bildirgeleri analiz edilmiş, kampanyada öncelik verdiği konular değerlendirilmiştir. Teoride kullanılan bulguların kampanya döneminde, sosyal medya üzerinden nasıl yürütüldüğünün cevabına ulaşmak için Ak Parti'nin sosyal medya kullanım pratikleri incelenmiş Facebook ve Twitter'da seçmene nasıl bir Türkiye vizyonu oluşturduğu ve seçim sonuçlarına bu bulguların nasıl yansıdığı nicel yöntemlerle anlatılmaya çalışılmıştır.ANAHTAR KELİMELER: İletişim, Kitle İletişimi, Siyasal İletişim, Siyasal Kampanya, Sosyal Medya, Ak Parti
dc.description.abstractCommunication, political communication, political campaign studies, conceptional frame of social media, application of communication method on social media during political communication campaign period and their affects on the voters have been studied in this study. As the case study, political communication method followed by Ak Party at June 7 and November 1 elections, arguments used to convince voters, communication strategies, election bulletins explained to the public during campaign period had been analyzed; primarily subject of Ak Party at the campaign were assessed. Ak Party's social media usage practices had been examined to find out replies of how Ak Party implemented such findings that used at the theory during campaign period over social media; what kind of Turkey vision it composed for the voters on Facebook and Twitter and how those findings reflected to the election results had been tried to be told in quantitative methods.KEY WORDS: Communication, Mass Communication, Political Communication,Political Campaign, Social Media, Ak Partyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.title7 Haziran ve 1 Kasım 2015 genel seçimlerinde AK Parti`nin siyasal iletişim kampanyasında sosyal medyanın yeri
dc.title.alternativePlace of social media at political communication campaign of AK Party at june 7 and november 1, 2015 general elections
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElections
dc.subject.ytmPolitical communication
dc.subject.ytmGeneral elections
dc.subject.ytmElection campaigns
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmMass communication
dc.subject.ytmMass communication campaigns
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmTwitter
dc.identifier.yokid10126264
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440783
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess