Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkardaş, Oya
dc.contributor.authorTolungüç, Neşide Tamay
dc.date.accessioned2020-12-04T18:39:20Z
dc.date.available2020-12-04T18:39:20Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96044
dc.description.abstractBir kişinin kendisine özgü ruhsal özelliklerinin tümü anlamına gelen öz kavramı hem kalıtımdan hem de sosyal çevreden etkilenerek gelişir. Çocuğun sosyal gelişimim başladığı yer olan ailenin, boşanma ile dağılması, onun öz kavramı gelişimini de olumsuz etkileyecektir. Bu noktadan hareketle, boşanmanın 10-13 yaş grubu çocukların öz kavramlarına olan etkileri araştırılmıştır.Araştırmanın örneklemini, bir özel okulun İstanbul Sarıyer'de bulunan kampüsünde 2015-2016 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 10-13 yaş aralığındaki 39 kız ve 30 erkek öğrenci olmak üzere toplam 69 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin öz kavramlarını ölçmek için Piers Harris Çocuklar İçin Öz Kavramı Ölçeği ve demografik bilgilerini öğrenmek için Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modelindedir ve verilerin analizinde SPSS 22.0 programından yararlanılmıştır. 80 maddelik Piers Harris Çocuklar İçin Öz Kavramı Ölçeği'nin güvenilirliği 0,725 olarak elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, anne babanın boşanma durumu 10-13 yaş grubu çocuklarının öz kavramını doğrudan etkilememektedir. Ancak, çocukların kişisel özellikleri ve anne babaya karşı tutumları göz önüne alındığında boşanmanın öz kavramı üzerindeki etkisi ortaya çıkmaktadır.Anahtar Kelimeler: Boşanma, Öz Kavramı.
dc.description.abstractThe self, which means the whole of the psychological features particular to a specific person, develops by getting influenced both from heredity and social environment. Dissolution of family, in which the social development of the child starts, will affect the child's self-development in a negative manner. From this viewpoint, effects of divorcements to the self concept of 10-13 years old children were researched.The research sample contains 39 female and 30 male, totally 69 students between 10-13 years getting education in a private school in Sarıyer, Istanbul during 2015-2016 academic year. In order to measure self concepts of the students `the Piers-Harris Children's Self-Concept Scale (PH-CSCS)` and to obtain demographic data `Personal Information Form` were used. In the study conducted by relational survey models, data was analyzed through SPSS 22.0 software. The reliability of the 80 itemed PH-CSCS was found as 0.725.According to findings of the research, divorcement of parents does not affect the self concepts of 10-13 years old children directly. But, the influence of divorcement on self concept shows up, when personal features of children and their approach to their parents are considered.Keywords: Divorcement, Self Concept.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBoşanmanın 10-13 yaş grubundaki çocukların öz kavramları üzerindeki etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeResearch of the effects of divorce on self-concept of children in the age group 10-13
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAile Eğitimi ve Danışmanlığı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDivorce
dc.subject.ytmDivorced families
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmSelf concept
dc.identifier.yokid10126937
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438967
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess