Show simple item record

dc.contributor.advisorÇengel, Özgür
dc.contributor.authorGüleç, Hülya
dc.date.accessioned2020-12-04T18:39:14Z
dc.date.available2020-12-04T18:39:14Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96041
dc.description.abstractKüresel bir boyutta yaşanan çevresel sorunların etkisi ulusal ve uluslararası boyutta olumsuz sonuçlara sebep olmaktadır. Geçmişten günümüze kadar olumsuz çevresel etkileri azaltamaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır. Özellikle son yıllarda bu çalışmaların önemi anlaşılmış ve bu konu ile ilgili yapılan faaliyetler artmıştır. Olumsuz çevresel etkileri en aza indirmek amacıyla faaliyetlerde bulanan yeşil pazarlamanın önemi bu dönemde göz önüne çıkmıştır.Ülkeler sosyal, ekonomik, politik ve yasal açılardan çevresel zararları en aza indirmeyi öngören düzenlemeler yapmaktadırlar. İç ve dış ticarette yeşil pazarlama uygulamalarına yönelik yapılan faaliyetler önem kazanmaktadır. Tüketicilerin çevre konusunda artan duyarlılıkları ve değişen talepleri, işletmelerin yeşil pazarlamaya yönelmelerinde etkili olmuştur.Yeşil pazarlamayı benimseyen işletmeler; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerinde yeşilci bir anlayışla hareket etmektedirler.Bu çalışmada yeşil pazarlama konusu dış ticaret unsurları açısından ele alınmış, Türkiye ve yurt dışında faaliyet gösteren Logo Yazılım şirketinin yeşil pazarlama uygulamaları üzerine bir araştırma yapılmıştır.
dc.description.abstractThe effects of global scale environmental problems are national and international. Actions have always been taken to reduce some of these effects. Specially in the recent years, the importance of these actions have been noticed and hence the activities taken has increased. The importance of green marketing has been further emphasized in minimizing the negative environmental effects.To minimize the environmental hazards, countries are making improvements from social, economic, political and legal points of view. Green marketing activity applications have gained importance in domestic and foreign trade. Consumers' ever changing demands and increasing sensitivity towards the environment, has been effective on heading towards green marketing.Businesses adopting green marketing, use an environmentalist understanding on their Product, Price, Place and Promotion activities.In this study, green marketing has been analyzed in the fundamental components of foreign trade and application of green marketing has been looked at Logo Yazılım which operates both globally as well as within Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDış ticarette yeşil pazarlama etkileri ve bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSoftware sector
dc.subject.ytmInternational trade
dc.subject.ytmGreen marketing
dc.identifier.yokid10124483
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438972
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess