Show simple item record

dc.contributor.advisorAktaş, Celalettin
dc.contributor.authorÜnal, Uğur
dc.date.accessioned2020-12-04T18:38:54Z
dc.date.available2020-12-04T18:38:54Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-02-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96030
dc.description.abstractTürkiye'nin Orta Asya'da yürüttüğü kamu diplomasisini incelemeyi ve elde edilecek bulgular aracılığıyla Türkiye'nin bu bölgeye yönelik kamu diplomasisinin modelini ortaya çıkarmayı hedefleyen tez çalışması, tüm bu incelemeleri beraberinde kamu diplomasisi faaliyetlerinin Türkiye'nin imajına ne ölçüde etkide bulunduğuna ilişkin bir sondajı da amaç edinmiş bulunmaktadır. Belirlenen bu amaç ve hedeflere ulaşabilmek için öncelikle çalışma kapsamında bir sınırlamaya gidilmiş ve örneklem olarak Orta Asya'da Türkiye ile oldukça yoğun kültürel ve ekonomik ilişkileri bulunduğu için Kırgızistan seçilmiştir.Tezde amaca yönelik olarak hem niteliksel hem de niceliksel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Türkiye'nin Kırgızistan'da yürüttüğü kamu diplomasisi niteliksel yöntemlerle (gözlem, görüşme, basına analizi vb.) tespit edilmiştir. Türkiye algısını saptamaya yönelik niceliksel araştırmada ise ülke markası sorgulamalarında dünyada en kabul gören araştırmacısı Simon Anholt'un 'ülke marka değeri'ni saptamaya hizmet eden değişkenleri üzerinden anket formu oluşturulmuştur. Anketin İlk kısımda katılımcıların 'sosyo-demografik özellikleri', ikinci kısımda da 'Türk imajı' (ülke insanı dokusu, temel karakteristik özellikleri vb.) ve 'Genel Türkiye imajı' (ülkenin demografisi, değerleri, tarihi bağları, Türkiye'nin yönetim biçimi, demokrasi ve insan hakları anlayışı, dış ilişkileri, medya gücü, ticaret ve iş dünyası, yatırım gücü, istihdam gücü, kalkınma yardımları, teknolojik gelişmişliği, ürün ve destinasyon imajı vb.) sorgulanmıştır. Ve algı araştırmasıyla karşılaştırmak üzere Kırgızistan medyasında Türkiye'nin nasıl haberleştirildiğini saptamaya yönelik içerik/basın analiziyle de veri elde edilmiştir. Tüm bu sondajların ardından Türkiye'nin Kırgızistan'da yürütmekte olduğu stratejik iletişiminin yoğun ve etkili olduğu görülmüştür. Özellikle de, diğer Orta Asya ülkelerine oranla Kırgızistan'da farklı kurum ve kuruluşlarca yürütülmekte olan kamu diplomasisine yönelik etkinlik skalasının oldukça geniş olduğu anlaşılmıştır. Böylelikle, `Etkili stratejik iletişim yöntemi olarak kamu diplomasisi faaliyetleri dış ülkelerde algıyı olumlu etkilemektedir` hipotezi doğrulanmıştır. Dolayısıyla, Türkiye'nin Kırgızistan'da yürütmüş olduğu uluslararası stratejik halkla ilişkiler çerçevesinde imajının olumlu olduğu tespit edilmiştir. Ancak, yatırım gücüne karşın imaj değerinin aynı ölçülerde saptanmamış olmasından dolayı Kırgızistan'da Türkiye ile ilgili farkındalığın artırılması gerekliliği sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Uluslararası Stratejik İletişim, Kamu Diplomasisi, Algı Yönetimi, Ülke İmajı, Türkiye, Orta Asya, Kırgızistan
dc.description.abstractThis PhD dissertation aims to research a public diplomacy of Turkey Republic in Central Asia and afterwards to reveal the public diplomacy model in this region. In the light of findings of dissertation it is intended to display to what extent the impact of public diplomacy activities on Turkey Republic image. In order to achieve these goals and objectives, principally the limitations of the scope of work were determined, and among other Central Asian countries the Kyrgyz Republic was selected as a research sample because of quite intense cultural and economic relations between two countries.In the dissertation both qualitative and quantitative research methods were benefited. The public diplomacy of Turkey in Kyrgyzstan was identified by qualitative methods like observation, interviews, media analysis and so on. In quantitative research aiming to determine the perceptions on Turkey as a scale was selected Simon Anholt's questionnaire form. It is one of the most recognized scales in the world used to determine the country brand value. The scale consists of three parts. The first part is addressed to participant's socio-demographic characteristics. The second part is related with an image of Turks (main characteristics and personality of Turk people). The third part is addressed on the general image of Turkey (demography of the country, values, historical background, form of administration, democracy and human rights approach, international relations, media, trade and business investment, employment issues, development aids, technological development, product and destination image, etc.). Besides comparative media content analysis was done to determine how Turkey is proceeding in Kyrgyzstan media.After all these above-mentioned it is possible to conclude that strategic communication of Turkey in Kyrgyzstanis intense and effective. In particular, in comparison to other Central Asian countries in Kyrgyzstan the scale of public diplomacy activities carried out by different institutions and organizations proved to be quite large. Thus, the hypothesis on `Public diplomacy activities as an effective strategic communication way positively affects the country perception in foreign countries` was accepted. Thus, it was found that within the framework of international strategic public relations in Kyrgyzstan, Turkey has a positive image. However despite investment intense and volume done to Kyrgyzstan, country image awareness of Turkey in Kyrgyzstan is not proportional. It is concluded to stress on increasing of this awareness. Keywords: International Strategic Communication, Public Diplomacy, Perception Management, Country Image, Turkey, Central Asia, Kyrgyzstanen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleUluslararası stratejik iletişim yönetimi olarak kamu diplomasisinin ülke imajına etkileri[Türkiye`nin Kırgızistan`daki kamu diplomasisi ve algısı üzerinden]
dc.title.alternativeImpact of the public diplomacy as an international strategic communication management on country image (On the public diplomacy of Turkey in Kyrgyzstan and its perception)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-02-18
dc.contributor.departmentMedya Ve İletişim Çalışmaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternational communication
dc.subject.ytmStrategic communication management
dc.subject.ytmCountry image
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmKyrgyzstan
dc.subject.ytmTurkish-Kirghiz relations
dc.subject.ytmPerception management
dc.subject.ytmPublic diplomacy
dc.identifier.yokid10102719
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418150
dc.description.pages578
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess