Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Figen
dc.contributor.authorDurmaz, Işil
dc.date.accessioned2020-12-04T18:38:45Z
dc.date.available2020-12-04T18:38:45Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96025
dc.description.abstractBu araştırma kapsamında perakende sektöründe tüketicilerin mağaza özellikleri ve alışveriş keyfi değerlendirmelerinin mağaza sadakati oluşumuna etkisinin incelenmesi amaçlamaktadır. Bu amaçla araştırmada İstanbul'daki kahve zincirleri üzerinde bir çalışma gerçekleştirilerek kahve zincirlerinin mağaza özellikleri ve alışveriş keyfi değerlendirmelerinin mağaza sadakati oluşumuna etkileri değerlendirilmiş ve bu değişkenlere etki eden faktörler belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırma kapsamında basit rastgele örnekleme yöntemi çerçevesinde 365 kişilik bir örnekleme ulaşılmıştır. Ölçek (kişisel bildirim formu), 4 bölüm ve 65 sorudan oluşmaktadır. Araştırmada `Kahve Zinciri Tercihi` ile ilgili 4 soru, `Hizmetlere Karşı Geliştirilen Mağaza Sadakati ` ile ilgili 10 soru, `İlk Tercih Edilen Kafe Hakkında Görüşler` ile ilgili 43 soru ve `Demografik Bilgiler` ile ilgili 8 soru bulunmaktadır.Elde edilen verilerin analizinde istatistiksel yöntemlerden faydalanılmıştır. Bu çalışma kapsamında faydalanılan istatistiksel yöntemler; Güvenilirlik Analizi, Frekans Dökümü, T Testi, Anova Analizi ve Faktör Analizidir.Sonuç olarak, katılımcıların ilk tercih ettikleri kafelerle ilgili görüşlerinde mağaza bağımlılığı ve satın alma noktasının eğlenebilirlik üzerinde etkili olduğu, mağaza atmosferinin, ürün özelliklerinin, hizmetlerin, tasarımın mağaza konumunun ve ürün fiyatlarının etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Perakende Sektörü, Mağaza Özellikleri, Mağaza Sadakati, Kahve Zincirleri.
dc.description.abstractThis research's aims to examine coffee retail industry completely include consumer behaviours, coffee stores features and ambiance, shopping habits, Consumer pleasures to impact on brand loyalty.Coincidental survey were reached 365 people which is to be composed of 4 parts and 65 questions. These parts are ''preferred coffee stores'', brand loyalty, first preferred coffee stores comments and demographic information. Statistical methods utilized at this research to evaluate people data certainly. These are; reliability analysis, frequency casting, crosstab, chi-square analysis and factor analysis.As a result, the participants of their first choice store dependencies in views about the cafe and acquisitions point to be effective on the fun, the store atmosphere, product features, services of store locations in the design and concluded that the effect of product price has been reached.Key Words: Retail Store, Store Features, Store Loyalty, Coffee Chain.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin mağaza özellikleri ve alışveriş keyfi değerlendirmelerinin mağaza sadakati oluşumuna etkisi: Kahve zincirlerinde bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStores
dc.subject.ytmShopping
dc.subject.ytmShopping behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer loyalty
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmCoffee
dc.identifier.yokid10113332
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid432406
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess