Lise öğrencilerinin saldırganlık davranışları ile sosyoekonomik durumları ve anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (İstanbul ili, Sultangazi ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Parlar, Hanifi | |
dc.contributor.author | Alan, Cansu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T18:38:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T18:38:22Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-06-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96013 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada lise öğrencilerinde görülen saldırganlık davranışları ile sosyoekonomik durumlar ve anne baba tutumları arasında nasıl bir ilişki olduğu İstanbul ili, Sultangazi ilçesi örneklemi içinde incelenmiştir. Ek olarak çalışmada öğrencilerin cinsiyetleri ve sınıf düzeylerine ilişkin değişkenlere göre lise öğrencilerinin saldırgan davranışlarının nasıl etkilendiğinin belirlenmesi hedeflenmiştir.Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılı İstanbul ili Sultangazi ilçesinde bulunan devlet okullarının 11. ve 12. sınıflarında okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 5 farklı lisede okuyan 16 - 19 yaş grubundaki 250 kız 228 erkek olmak üzere toplam 478 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada ölçme aracı olarak, Kocatürk (1982)'ün geliştirdiği `Saldırganlık Envanteri`nden yararlanılarak Tuzgöl (1998) tarafından hazırlanan `Saldırganlık Ölçeği` ile Kuzgun (1972) tarafından geliştirilen ve Eldeleklioğlu (1996) tarafından revizyonu yapılan ` Anne Baba Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20.0 istatistik paket programında çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre saldırganlık düzeyinin cinsiyet ve kardeş sırasına göre farklılık gösterdiği görülmüş; sınıf düzeyi, kardeş sayısı, ailenin sosyoekonomik durumu ve anne babanın eğitim durumuna göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Ayrıca anne ve babanın otoriter tutumu arttıkça çocukların saldırganlık düzeyinin arttığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Saldırganlık, Anne-Baba Tutumları, Lise Öğrencileri. | |
dc.description.abstract | In this study, an examination of the relationship between high school student's aggressiveness, socioeconomic status and parenting styles was carried out in the sample of Istanbul, Sultangazi. In addition, it is aimed to identify how high school students' aggressiveness are effected in terms of students' genders and their class levels. The population of the study consists of 11th and 12th grade students who are in public schools in İstanbul, Sultangazi during the 2015-2016 academic year. A total of 478 students that 250 of them are girls and 228 of them are boys, who are between 16-19 age group and attend five different secondary schools constitute this study's sample.As an assessment tool, `Aggressiveness Scale` which is prepared by Tuzgöl (1998) that has been improved from `Aggressiveness Inventory` enhanced by Kocatürk (1982) and `Parental Attitude Scale` improved by Kuzgun (1972) and updated by Kuzgun and Eldeleklioğlu (2005) are used in the study. The obtained data was analyzed with SPSS 20.0 statistic package software program. According to the study results it is found that aggressiveness level shows difference according to gender and sibling sequence; does not show any difference with regard to class level, number of siblings, families' socioeconomic status and parent's educational backgrounds. Furthermore, it is confirmed that the more parents have authoritative attitudes the more students get aggressiveness level. Key words: Aggressiveness, Parental attitudes, High school stude. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinin saldırganlık davranışları ile sosyoekonomik durumları ve anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (İstanbul ili, Sultangazi ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | An examination of the relationship between aggressiveness, socioeconomic status and parenting styles among high school students (İstanbul, Sultangazi province sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-22 | |
dc.contributor.department | Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Aggressiveness | |
dc.subject.ytm | Socio-economic situation | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Sultangazi | |
dc.identifier.yokid | 10114213 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 432398 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |