Show simple item record

dc.contributor.advisorOnursal, Fatma Serab
dc.contributor.authorYalçin, Sevinç
dc.date.accessioned2020-12-04T18:38:20Z
dc.date.available2020-12-04T18:38:20Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96012
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, elektronik ticaretin KOBİ'ler üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktır.Bu araştırma kapsamında veri elde edebilmek için gıda sektöründe faaliyetlerini sürdüren ve elektronik ticaret gerçekleştiren KOBİ firmalarının kurucu yöneticileri ile derinlemesine mülakat çalışması gerçekleştirilmiştir. Derinlemesine mülakat görüşmesi gerçekleştirilebilmesi için gerekli görüşmeler gerçekleştirilmiş ve onaylar alınmıştır. Daha sonra firmaların kurucu yöneticileri tarafından belirlenen zamanda mülakat görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Mülakat kapsamında konu ile alakalı 17 soruya ve bu soruların ardından cevaplayıcıları tanıyabilmek adına sorulan 5 adet kişisel soruya yer verilmiştir. İlgili sorulara cevaplayıcılar önderliğinde verilen cevaplar göz önünde bulundurulmak suretiyle bir değerlendirmede bulunulmuştur.Gerçekleştirilen mülakat çalışmasından elde edilen veriler ışığında elektronik ticaret'in KOBİ'ler üzerinde itici bir güce sahip olduğu neticesine ulaşılmıştır. Özellikle pazar payını artırması, maliyetleri aşağı çekmesi, satış hacmini yükseltmesi ve lojistik süreçleri hızlandırarak müşteri memnuniyetini artırması, daha geniş kitlelere ulaşılabilmesine olanak tanıması sebebiyle KOBİ kuruluşlarını elektronik ticaretin yönlendirdiğini belirtmek gerekmektedir. Anahtar Kelimeler: Elektronik Ticaret, KOBİ, Derinlemesine Mülakat, Gıda Sektörü
dc.description.abstractThe purpose of this research is to ascertain the impact on SMEs of electronic commerce. In order to obtain data through surveys continue its activities in the food sector and electronic commerce performs SME companies of the founding executives with in-depth interwiev study. Interwiev interviews were carried out with the necessary negotiations to be concucted and approvals then determined by the founding executives of firms also interwiev was conducted. Relevant to the subject covered by interviewing 17 questions and that in order to recognize the respondents following the question asked 5 personal questions where question to respondents responses under the leadership has been an assessment by considering.Conducted interviews of electronic commerce in the light of the data obtained from the study to increase the market share to the result to have a driving forca on SMEs, the costs dragged down sales volume of the upgrade and logistics processes, accelerating the improvement of customer satisfaction because it allows to be accessible to a wider audience SME organizations to indicate that direct electronic commerce is required.Key Words: Electronic Commerce, SMEs, In-depth Interviews, Food Sectoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleElektronik ticaretin küçük ölçekli işletmeler üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmFood sector
dc.identifier.yokid10114502
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid432408
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess