Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Rukiye Gülay
dc.contributor.authorYildirim, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-04T18:37:07Z
dc.date.available2020-12-04T18:37:07Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-08-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95973
dc.description.abstractSon yıllarda hızla gelişen teknoloji, hayatımızın önemli bir değeri olan, sosyalleşmedeki ve boş zaman değerlendirmedeki tutum ve alışkanlıklarımızı değiştirmiştir. Bu değişimler, pek çok şirketin / markanın da dikkatinden kaçmamıştır. Markalar değişen bu düzende devamlılıklarını sürdürebilmeleri adına tüketicilere kendilerini hatırlatmak ve akılda kalıcı olmaya çalışmaktadır. Bu nedenle markalar, tüketiciyi hem geleneksel hem de dijital mecrada reklam bombardımanına tutmaktadırlar. Ancak yapılan araştırmalarda; tüketicilerin çok büyük bir çoğunluğunun, reklamlardan kaçma eğilimi gösterdiği gözlemlenmiştir. Bundan dolayı; markalar, teknolojinin de imkânlarını kullanarak, hedef kitlesine eğlenceli yollarla ulaşmaya çalışmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye örnekleri üzerinden ürün yerleştirme, ürün entegrasyonu, markalı içerik ve webisode uygulamaları gibi çeşitleri olan eğlence reklamları, literatür taraması ve içerik analizi yöntemleri ile incelenmiştir. Çalışmada, Türkiye'deki üretilen eğlence reklam uygulamalarını ve bu uygulamaları teknik açıdan değerlendirmeyi amaçlamıştır. Araştırmada, adından en çok söz ettiren televizyon dizileri, beyazperdede en çok dikkat çeken ve gişe rekorları kıran filmler ile internette viral olmuş içerikler seçilmiştir. Ürün yerleştirme ve ürün entegrasyonu uygulamaları değerlendirilirken, reklam için kullanılan ürünün, mekânla, karakterle uyumlu olup olmadığı, ürün veya markanın faydalarının, senaryo içinde doğal bir şekilde verilip verilmediği de dikkate alınmıştır. Ayrıca yapılan ürün yerleştirme/entegrasyon uygulamalarında kullanılan ürünün, izleyici üzerinde olumlu veya olumsuz algısı yaratabileceği göz önüne alınmıştır. Markalı içerik ve webisode örneklerinde ise özellikle internette tüketicilerin dikkatini çekerek viral olmuş içerikler seçilmiştir. Araştırma sonucunda, eğlence reklamlarının uygulanmasında hikaye anlatımının önemli bir etmen olduğu belirlenmiş, içeriğin senaryosuna doğal bir şekilde yerleştirilen veya entegre edilen ürünün, sinematografik ögelerle bir bütünlük sağladığı zaman, reklamın daha doğru bir şekilde uygulandığı tespitine varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Dijitialleşme, Boş Zaman, Eğlence Reklamları.
dc.description.abstractRapidly advancing in recent years, technology changed our fundamental attitudes and habits in socialization and recreation, which are substantial values in our lives. Said changes did not elude the attention from many companies / brands of course. Brands constantly try to remind consumers of themselves and be more memorable, in order to sustain their existence in this ever changing environment. Thus, they bombard consumers with advertisements on both traditional and digital media. Yet, the research studies revealed that the majority of consumers tend to avoid advertisements. Therefore, brands are utilizing the means technology offers to reach consumers through entertaining ways. In this study, advertainments with various types of applications such as product placement, product integration, branded content and webisode are examined through a literature review and content analysis. The study aims to take a closer look at the advertainment practices that are produced in Turkey and evaluate them from a technical perspective. Extra popular television series and blockbuster movies, attracting a lot of attention at the theaters, along with viral content online are selected for the research. As the product placement and product integration applications are evaluated, parameters such as the harmony between the advertised product and the setting or the character; the benefits of the product or the brand and whether it is placed organically and naturally into the scenario are considered. Furthermore, it is also taken into account that products that are used in product placement/integration practices may create positive or negative perceptions for the viewers. On the other hand, in examples of branded content and webisodes, specifically contents that went viral by attracting the attention of consumers online, are selected.In conclusion of the research study, it is determined that storytelling is a significant factor in advertainment practices and that the advertisements are applied more appropriately, when the product is placed or integrated naturally into the content's scenario, complementing the cinematographic elements. Keywords: Digitalization, recreation, advertainments.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleTürkiye örnekleri üzerinden eğlenceli reklam uygulamaları
dc.title.alternativeAdvertainment practices through turkish examples
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-03
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.subject.ytmSocialization
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmEntertainments
dc.subject.ytmElectronical media
dc.subject.ytmInternet
dc.identifier.yokid10159480
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid472167
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess