Show simple item record

dc.contributor.advisorBiçer, Ali Altuğ
dc.contributor.authorMülküt, Umut
dc.date.accessioned2020-12-04T18:36:02Z
dc.date.available2020-12-04T18:36:02Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95939
dc.description.abstractGünümüz teknolojik gelişmeleri alışık olduğumuz klasik ticaret hayatında ciddideğişikliklere yol açmaktadır genel anlamda bakıldığında hayatımıza ilk girenteknoloji alt yapısı bankalar kanalıyla olmuş ve ödeme sistemleri değişmiştir, kredikartı kullanımın genişlemesi şirketlerin dahi bu ödeme sistemlerini aktif kullanmasıticarette ödemeyi internet kanalına taşımıştır. Genç girişimcilerin daha serbest zamankullanma ve stoklama maliyetlerini azaltarak satış yapma düşünceleri önce televizyonve telefon pazarlama faaliyetleri ardından internetin vazgeçilmezimiz olması ileinternet sitelerinden yapılan reklam ve nihayetinde satış işlemleri ile ticaretin yönühızla internete kaymıştır.Çalışmada internet ve mobil teknolojilerin alt yapısı incelenerek, bu teknolojininticaret hayatında nasıl kullanıldığı, bu kullanımdan doğan hukuki sorunlar heme-ticaret hem de m-ticaret işlemlerinin vergisel boyutunun karmaşıklığının önlenerekvergi kaybının nasıl azaltılabileceği ve denetim konusunda nasıl yol alınacağıaçıklanmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: E-Ticaret, Vergi, M-Ticaret, Denetim
dc.description.abstractModern day technological innovations seriously changed the way of commercial lifethat we used to know,in general first piece of technological innovation introduced toour lives was through banking system, widely usage of credit cards and evencompanies using this payment method actively has shifted our payment methodsonline.Young entrepreneurs saw the oppurtunity for business' with free working hoursand less inventory costs made the internet indispensable for marketing, advertising andtrading.In this study the infrastructure of mobile and internet technologies , how it is appliedon commercial life, legal problems which has been sourced by those applications, howto avoid the tax complications on both mobile and e-trade and how to prevent the taxloss and directing a path for audits that they can be more accurate are examined.Key Words: E-commerce, Tax, M-commerce, Auditingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMaliyetr_TR
dc.subjectFinanceen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleElektronik ticarette mobil uygulamaların denetim ve vergisel boyutu
dc.title.alternativeInfluence of mobile applications on e-trade as far as audit and taxes are concerned
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMuhasebe Denetim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTrade
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmMobile application
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmTaxation
dc.subject.ytmAccounting
dc.identifier.yokid10149270
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid463395
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineMuhasebe Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess