Show simple item record

dc.contributor.advisorŞakı Aydın, Oya
dc.contributor.authorBayartan Zafer, Senem
dc.date.accessioned2020-12-04T18:35:57Z
dc.date.available2020-12-04T18:35:57Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95936
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı dergilerde yayınlanan reklamları görsel retorik ve figüratif dil kullanımı açısından analiz etmektir. Belirlenen amacın gerçekleşmesi adına çalışmada literatür taraması ve örnek olay incelemesi yöntemleri bir arada kullanılmıştır. Örnek olay incelemesi gereği axe markasının dergi reklamları ele alınmıştır. Yapılan incelemeler sonrasında ulaşılan sonuçlar reklamların görsel retorik ve figüratif dil kullanımı açısından zengin olması için tüketiciye mesaj vermesi kadar ikna edici olması gerektiğini göstermiştir. Araştırmaya konu olan marka görsel retorik ve figüratif dil kullanımı açısından sınırlı düzeyde yeterli bulunmuştur. Çalışmada tüketicilerin düşüncelerini ortaya koymak adına bir anket çalışmasının olmaması, sınırlılıkları meydana getirmektedir.Anahtar Kelimeler: Reklam, Retorik, Görsel retorik, Figüratif dil kul
dc.description.abstractThe basic goal of this study is to compare and analyze the advertisements in the magazines about their contents' visual oratory and figurative language. To reach the aim of the study the literature review and case study methodologies have been used. For the case study the advertisements of AXE brand in the magazines. The results showed that for a rich advertisement about visual oratory and figurative language, they should send messages to the customer and they should be convincing. The brand of the case study has been found limited sufficient about the visual oratory and figurative language. The study does not contain a questionnaire to learn about the ideas of the consumers and this can be shown as the limitedness of this study.Keywords: Advertisement, Oratory, Visual oratory, Figurative language usageen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.title2000 yılı sonrasında dergilerde yayınlanan axe reklamların görsel retorik ve figüratif dil kullanımının karşılaştırmalı içerik analizi
dc.title.alternativeOmperative visual oratory and figurative language analysis of the axe advertisements' content which have been published in the magazines after 2000.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMedya ve İletişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVisuality
dc.subject.ytmVisual message
dc.subject.ytmTelevision advertisements
dc.subject.ytmInternational advertising
dc.subject.ytmOutdoor advertisement
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmMagazines
dc.subject.ytmRhetoric
dc.subject.ytmPress
dc.subject.ytmFigurative language
dc.identifier.yokid10139480
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454567
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess