Show simple item record

dc.contributor.advisorKocabay Şener, Nihal
dc.contributor.authorŞakiroğlu, Seda
dc.date.accessioned2020-12-04T18:32:20Z
dc.date.available2020-12-04T18:32:20Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95824
dc.description.abstractKültürel ve toplumsal birçok alanda faaliyet gösteren kadınlar modernleşmenin birer temsilidir. Modernleşme süreci ile ortaya çıkan yeni kadın kimliği, toplumsal dönüşüm ve değişiminde bir göstergesidir. Özellikle basılı yayınlarda kadınların kullanıldığı reklamlar modernleşme hareketlerinin en net gözlemlenebileceği alanlardandır. Yayınlanmaya başladı dönemden itibaren büyük ilgi gören haftalık siyasi mizah dergisi Akbaba'da, modernleşme ile gelen değişim ve yenileşme hareketleri ışık tutar. Tez çalışması kapsamında 1928-1960 yılları arası Akbaba dergisindeki kozmetik reklamlarında kadın kullanımı üzerinden modernleşme okuması yapılacaktır. Anahtar Kelimeler: Modernleşme, Modern Kadın, Reklam, Kadın Temsili,
dc.description.abstractA representation of the women that operate in many areas of cultural and social modernization. The process of modernization that arise with the identity of the new woman, and is an indication of social transformation and change. Especially printed ads in other publications observed on the net can used women is one of the places most of the modernization movements. Weekly political humor magazine began to be published in the period which attracted great interest from vulture, sheds light on movements of change and reform that comes with modernization. Within the scope of the thesis between the years 1928-1960, vulture magazine will be read through modernization through the use of cosmetics advertisements in women. Key Words: Modernization, Modern Female, Advertisement, Female Representationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.title1928-1960 yılları Akbaba Dergisi: kozmetik ve kişisel bakım ürünü reklamlarında kadın kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-12
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmCosmetics
dc.subject.ytmPersonal care
dc.subject.ytmAkbaba magazine
dc.subject.ytmModernization
dc.subject.ytmSocial change
dc.identifier.yokid10186959
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid491499
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineReklam ve Stratejik Marka İletişimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess