Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraktar, Osman
dc.contributor.authorArtüz, Samime Derya
dc.date.accessioned2020-12-04T18:25:54Z
dc.date.available2020-12-04T18:25:54Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95634
dc.description.abstractTeknolojik alandaki hızlı değişmeler yönetim uygulamalarını da etkilemekte ve ortaya yeni kavramlar çıkmaktadır. Dijital liderlik, bu bağlamda alan yazına son yıllarda giren kavramlardan birisidir. Bu çalışmada dijital liderlik algısı ile öğrenen örgüt ilişkisinin bireysel performansa etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın temel hipotezi, dijital liderlik uygulama algısı ile öğrenen örgüt ilişkisinin bireysel performansa etkisi üzerinde pozitif yönlü bir ilişki olduğu varsayımıdır. Dijital liderlik algısını belirlemek için Ulutaş ve Arslan (2018) tarafından geliştirilen Bilişim Liderliği ölçeği, öğrenen örgüt algısını belirlemek için Şahin ve diğerleri (2014) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Öğrenen Örgüt Profili ölçeği, bireysel performans algısını belirlemek için ise Karakurum (2005) tarafından Türkçe'ye uyarlanarak geliştirilen Bireysel Performans Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bankacılık sektöründe gerçekleştirilmiştir. İnternet üzerinden gerçekleştirilen ankete 234 kişi geri dönüş yapmış, 193 katılımcının anketleri kullanıla-bilir nitelikte bulunmuştur. Elde edilen veriler SPSS 25.0 istatistik yazılım programı ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda `dijital liderlik uygulaması ile öğrenen örgüt iliş-kisinin bireysel performansa etkisi` arasında istatiksel olarak anlamlı (p =0,000; p <0,001) bulunarak, araştırmanın temel hipotezleri kabul edilmiştir. Demografik değişkenler ile bireysel performans algısı üzerine de istatistikî çalışmalar yapılmıştır. Analizler sonucunda demografik değişkenler ile bireysel performans algısı arasında istatistiksel anlamlılık bulunamamıştır. Dijital liderlik olgusunun kavramsal olarak açıklanması ve dijital liderlik, öğrenen örgüt ilişkisi arasında bankacılık sektöründe yapılan ilk araştırma olması çalışmanın özgün yanı olarak öne çıkmaktadır.Anahtar kelimeler: Dijital Liderlik, Dijitalleşme, Öğrenen Örgüt, Bireysel Performans
dc.description.abstractRapid changes in the technological field affect management practices and create new concepts. In this context, digital leadership is one of the concepts that have entered the literature in recent years. In this study, the perceptions of digital leadership and learning organization were investigated. The primary hypothesis of the study is the assumption that there is a positive correlation between the perception of digital leadership application and organizational learning. Informatics Leadership Scale developed by Ulutaş and Arslan (2018) was used to determine the perception of digital leadership, Learning Organization Profile Scale adapted to Turkish by Şahin, Çakır and Öztürk (2014), was used to determine learning organization perception, and Individual Performance Evaluation Scale developed and adapted to Turkish by Karakurum (2005) was used to determine the individual performance perception. The research was conducted in banking and finance sector. 234 people participated in the online survey, and the questionnaires of 193 participants were available for analysis. The data obtained were statistically analyzed with SPSS 25.0. As a result of the analysis, the effect of the relationship between digital leadership and learning organization on individual performance was found as statistically significant and the primary hypothesis of the study was accepted (p =0,000; p <0,001). Statistical studies were also conducted on demographic variables and the perception of individual performance and statistical significances were not found. The fact that digital leadership is explained conceptually and being the first research on the relationship between digital leadership and learning organization in the banking sector stands out as the original aspect of the study.Key words: Digital Leadership, Digitalization, Learning Organization, Individual Performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDijital liderlik uygulaması ile öğrenen örgüt ilişkisinin bireysel performansa etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-23
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.identifier.yokid10326357
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid625095
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess