Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Figen
dc.contributor.authorAli, Tessir Fahmi
dc.date.accessioned2020-12-04T18:16:46Z
dc.date.available2020-12-04T18:16:46Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95366
dc.description.abstractBankacılıkta pazarlama pazarı fethetmeyi amaçlayan bir zihin durumudur; bankaların başarısı ile etkinliğini kanıtlamış bir yönetim aracıdır. Bankalar istenilen hedeflere ulaşmak ve ilerlemek için baxı pazarlama tekniklerini değiştirmeleri ve yenilik yapmaları gerekir; bu nedenle, pazarlama anlayışı bankalar için vazgeçilmez olmalıdır. Bu çalışmada bankacılıkta finansal hizmet pazarlama stratejileri araştırılmıştır. Çalışmada Cibuti'deki (CAC Bank ve Bank of Africa) iki bankanın stratejik pazarlama yönetimi yaklaşımlarına odaklanılmıştır. Çalışmanın bulguları, Cibuti'deki bankacılık sektöründeki durum analizi ve iki bankanın pazarlama stratejileri üzerine derinlemesine mülakat yöntemi kullanılarak elde edilmiştir.
dc.description.abstractThe bank marketing is a state of mind that aims to conquer the market; it is a managerial tool that has proven its effectiveness through the success of banks. Banks need to change, modify and innovate their techniques to achieve desired objectives for any progress; thus, marketing must be indispensable within the banks. As a result, the study found that bank marketing is based on tactics and strategies decided after several procedures. This study focuses on the strategic approach and analysis of two banks in Djibouti (CAC Bank and Bank of Africa). The findings had been compiled and interpreted following the in-depth interview methodology using STP and 7Ps marketing mix to come up to the strategies acquired by the two banks to maintain their place in the Djiboutian banking sector.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectMaliyetr_TR
dc.subjectFinanceen_US
dc.titleThe role of financial services marketing: An overview of strategies in Djibouti`s bank
dc.title.alternativeFinansal hizmetler pazarlamasının rolü: Cibuti Bankası'nda stratejilere genel bakış
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-20
dc.contributor.departmentFinans Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10336138
dc.publisher.instituteFinans Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid642174
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess