Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzpınar, Mustafa Alper
dc.contributor.authorAlbayrak Serin, Dilara
dc.date.accessioned2020-12-04T18:12:37Z
dc.date.available2020-12-04T18:12:37Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95246
dc.description.abstractYakıt sarfiyatını ve zararlı gaz salınımını azaltmak amacı ile hibrit araçlar üzerinde gerçekleştirilen çalışmalar yıllar içerisinde artış göstermiştir. Bu çalışmanın amacı da bir hibrit elektrikli aracın sürüş performansını artırmak ve bu esnada yakıt verimliliğini artırmak ve emisyon salınımını azaltmaktır. Bu araştırma esnasında orta büyüklüğe sahip sedan tipi, aile kullanımına uygun bir binek araç modellenmiştir. Modelleme sürecinde MATLAB ve Simulink kullanılmıştır. Aracın performans değerlerinin ölçümü ve iyileştirilebilmesi için araç İstanbul-Ankara arası ücretli yol olan TEM otobanını temsil eden bir simulasyon verileri üzerinde test edilmiştir. Aracın test edildiği rota olan 450 kilometre üzerindeki yol özellikleri Google Earth üzerinden çekilmiş ve benzetim ile araç bu simulasyon üzerinde koşturulmuştur. Bu çalışma kapsamında hem simulasyon hem de optimizasyon basamakları gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucu olarak yakıt sarfiyatında %44.29, bir sürüşte harcanan tutarda ise %37.34 azalmaya gidilmiştir.
dc.description.abstractThroughout the history electric vehicles and hybrid electric vehicles have come to spotlight of researchers but interest in these concepts decreased from time to time. With the desire to decrease fuel consumption and emissions studies on hybrid electric vehicles have risen throughout the years. The aim of this thesis study is to find alternative ways and to improve driving performance of a hybrid electric vehicle by improving the fuel efficiency and decreasing emissions. Through this research, finding an optimum point for a better driving performance of a hybrid vehicle is aimed. For this goal, a mid-size family sedan type of hybrid electric vehicle is modelled with help of MATLAB/Simulink and the modelled vehicle is tested with a simulation from Istanbul to Ankara, 450 kilometers. The properties of vehicle route are retrieved from Google Earth and the road is simulated in MATLAB. Both simulation and optimization processes are held. Acquired minimization is up to 44.29% in fuel consumption and 37.34% in total trip cost when compared to the simulation results before optimization.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMekatronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechatronics Engineeringen_US
dc.titleModelling and optimization of driving performances of hybrid electric vehicles
dc.title.alternativeHibrit elektrikli araçlarda sürüş performansının modellenmesi ve optimizasyonu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-14
dc.contributor.departmentMekatronik Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAutomobile
dc.subject.ytmAutomotive
dc.subject.ytmFuel consumption
dc.subject.ytmOptimization
dc.identifier.yokid10180956
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495490
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess