Show simple item record

dc.contributor.advisorAyvaz, Berk
dc.contributor.authorSağin, Ayşe Nur
dc.date.accessioned2020-12-04T18:12:25Z
dc.date.available2020-12-04T18:12:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95240
dc.description.abstractMarket sepet analizi, müşterilerin tek bir alışverişte satın aldığı ürünler dikkate alınarak, satın alma eğilimlerinin şirket veri tabanlarındaki kayıtlar ile ortaya çıkarılması işlemidir. Bu çalışmada; perakende sektöründe faaliyet gösteren büyük bir hırdavat şirketinin beş buçuk yıllık verileri üzerinde market sepet analizi uygulanarak ilişkili ürün kategorileri belirlenmiştir. Birliktelik kurallarının belirlenmesinde Apriori ve FP-Growth algoritmalarının her ikisi de ayrı ayrı çalıştırılarak bu tip bir veri setindeki kullanışlılıkları kıyaslanmıştır. Ayrıca veri seti; Veri Seti-1 ve Veri Seti-2 olacak şekilde ikiye bölünmüş, böylece ilk veri setinden çıkarılan kuralların doğruluğu, ardışık zamanlı verileri içeren ikinci veri setinden çıkarılan kurallar ile karşılaştırılarak kuralların tutarlılığı tartışılmıştır.
dc.description.abstractMarket basket analysis is the process of extracting purchasing trends from records in company databases, taking into account the products that customers buy in a single trade.Market basket analysis is the process of extracting purchasing trends from records in company databases, taking into account the products that customers buy in a single transaction. In this study, a market basket analysis was conducted on a five-and-a-half year data of a large hardware company operating in the retail sector, and related product categories were identified. In determining the association rules, both the Apriori and FP-Growth algorithms were run separately and their usefulness in such a set of data was compared. In addition, the data set was divided into Data Set-1 and Data Set-2 so that the consistency of the rules was discussed by comparing the correctness of rules extracted from the first data set with rules derived from the second data set containing consecutive timed data.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleVeri madenciliği algoritmaları ile birliktelik kurallarının belirlenmesi: Perakende sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeDetermination of association rules with data mining algorithms: An application in retail sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-21
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10206382
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526928
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess