Biyodizel tedarik zinciri ağ tasarımı için çok amaçlı karma tam sayılı doğrusal programlama modeli önerisi
dc.contributor.advisor | Ayvaz, Berk | |
dc.contributor.advisor | Kuşakcı, Ali Osman | |
dc.contributor.author | Karakoç, Melike | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T18:11:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T18:11:42Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-01-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95218 | |
dc.description.abstract | Dünyadaki enerji ihtiyacını karşılayan en önemli kaynaklardan biri olan fosil yakıtlarınyanması sonucunda oluşan sera gazlarının hem çevre kirliliğine hem de küreselısınmaya sebep olduğu bilinmektedir. Bu nedenlerden dolayı çevre dostu olanyenilenebilir enerji kaynaklarına ilgi artış göstermektedir. Ülkemizde Enerji PiyasasıDüzenleme Kurumu (EPDK) tarafından, 2013 yılından itibaren benzine ve motorineyerli katkı olarak, oranları her yıl arttırılmak üzere biyodizel ve etanol ilavezorunluluğu getirilmiştir. Bu da yenilenebilir enerji kaynakları için etkin ve optimalyeşil tedarik zinciri ağı tasarımı çalışmalarının yapılmasını gerekli kılmaktadır. Buçalışmada, çok amaçlı, çok ürünlü ve çok periyotlu yenilmeyen hammaddekaynaklarından üretilen ikinci nesil biyodizel için tedarik zinciri ağ tasarımı problemiele alınmıştır. Ele alınan problem için doğrusal programlama modeli geliştirilmiştir.Önerilen model, biyodizel tedarik zincirinin toplam maliyet, çevresel etki ve sosyaletki minimizasyonunu içermektedir. Çevresel etki değerlendirme süreci için hemliteratür çalışmaları incelenmiş hem de uluslararası değerlendirme metotlarına (Ecoindicator99,Recipe 2008, EDIP 2003, EPS 2000, vs.) başvurulmuştur. AyrıcaUluslararası Standart Örgütünün ISO 14000 standardının ortaya koyduğu kriterlere debaşvuru yapılarak yeni bir değerlendirme modeli önerilmiştir. Çok amaçlı modelinçözümünde epsilon-constraint metodu kullanılmıştır. | |
dc.description.abstract | The release of greenhouse gases resulting from the burning of these fuels causes bothenvironmental pollution and global warming. Thus, interest in renewable and greenenergy sourceshas been gradually increased thourhgout the last two decades.Following this passionate trend, the Energy Market Regulatory Authority (EMRA) hasimposed new regulations on biodiesel and ethanol use as domestic additives topetrolium derivatives starting from 2013. This necessitates an effective and optimaldesign of a green supply chain network for renewable energy sources. In this study,the problem of supply chain network design for the second generation biodieselproduced from multi-purpose, multi-product and multi-period non-deficient rawmaterial sources is discussed. A multiobjective mixed integer linear programmingmodel has been developed to tackle the problem we address. A mixed integer linearprogramming model has been developed for the problem addressed. The proposedmodel includes the total cost, environmental impact and social impact minimizationof the biodiesel supply chain. For the environmental impact assessment process, bothliterature reviews and international assessment methods (Eco-indicator99, Recipe2008, EDIP 2003, EPS 2000, etc.) were applied. A new evaluation model has also beenproposed, taking into account the criteria set out by the ISO 14000 standard of theInternational Standards Organization. The epsilon-constraint method is used in thesolution of the multipurpose model. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Biyodizel tedarik zinciri ağ tasarımı için çok amaçlı karma tam sayılı doğrusal programlama modeli önerisi | |
dc.title.alternative | Development of a multi-period mix integer linear programming model for biodiesel fuels supply chain | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-22 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10208860 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 527250 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |