Show simple item record

dc.contributor.advisorEkmekci, İsmail
dc.contributor.authorNebati, Emine Elif
dc.date.accessioned2020-12-04T18:10:48Z
dc.date.available2020-12-04T18:10:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95190
dc.description.abstractGünümüzde, sosyal ve modern yaşamın getirisi olan, perakende sektöründe önemli yere sahip olan AVM'lerin sayıları her geçen gün artmaktadır. Bu durum yönetimleri, çeşitli arayışlara yöneltmektedir. AVM'lerin mevcut performanslarının analiz edilmesi ve uygun çözümler sunulması da bu arayışlara çözüm niteliğindedir. Son zamanlarda ortaya çıkan bu ihtiyaçtan yola çıkarak, bu tez çalışmasında AVM'ler için bir performans indeks ölçüm modeli geliştirilmiştir. Önerilen performans indeks modelinde, 6 ana kriter ve 135 alt kriter belirlenmiştir. AVM Performans kriterlerinin ve AVM'lerin performanslarının incelenmesi aşamasında, AHP ve PROMETHEE yöntemleri tercih edilmiştir. Sonuçların analizinde ise, SWOT analizi ve radar diyagram analizi olmak üzere 2 yöntemle karşılaştırmalı değerlendirilmiştir. Geliştirilen modelin uygulama aşamasında, araştırmanın örneklemi Türkiye'de İstanbul ilindeki alışveriş merkezlerine uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, önerilen model ve geliştirilen çözüm önerileri ile birlikte perakende sektöründe rekabet avantajı elde edilmesi ve sektöre olumlu katkı sağlaması umulmaktadır.
dc.description.abstractNowadays, the number of shopping malls, which have a prominent place in the retail sector, has been on increase as a result of social and modern life. This situation leads management to various quests. Analyzing the present performances of the shopping malls and providing appropriate to these searches. Based on this need, a performance measurement index model has been developed for shopping malls. In the proposed performance index model, 6 main criteria and 135 sub-criteria were determined. In order to evaluate the performance criteria and the performance of the shopping centers, AHP and PROMETHEE methods were preferred. In the result analysis section, the obtained data was supported by two methods; SWOT analysis and radar diagram analysis. In the implementation phase of the developed model, the research sample was applied to shopping centers in the province of Istanbul in Turkey. According to the results obtained, it is hoped that, with the proposed model and proposed solutions, competitive advantage in the retail sector will be achieved and will make a positive contribution to the sector.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titlePerformans ölçümünde indeks model önerisi: AVM uygulaması
dc.title.alternativeProposal of index model in performance measurement: Shopping mall application
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-11-11
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmShopping centers
dc.identifier.yokid10268668
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid576101
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess