Show simple item record

dc.contributor.advisorIlıcalı, Mustafa
dc.contributor.authorKaraman, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-04T18:09:52Z
dc.date.available2020-12-04T18:09:52Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95161
dc.description.abstractBu çalışmada,İstanbul genelinde işletilen mevcut toplu taşıma sistemi incelenerek, oluşmaya başlayan darboğazlar ve ortaya çıkacak ihtiyaçlar analiz edilmiştir. Geleceğe yönelik raylı sistem yatırımlarının da artması ile birlikte mevcut toplu taşıma sisteminin planlanan raylı sistemlerle birlikte sürdürülebilir olmayacağı aşikârdır. Bu gelişmeler neticesinde tüm toplu taşıma sistemi için İstanbul Kartın entegre edildiği yeni bir ücretlendirme modeli geliştirilmiştir. Ayrıca minibüs hatları için de yeni bir hat kurgusu ortaya konulmuştur. Raylı sistem, denizyolu ve lastik tekerlekli taşıtlardan oluşan İstanbul toplu taşıma ağının ana omurgasını hızlı ve yüksek kapasitede yolcu taşıma kabiliyeti olan raylı sistemler ile taşıt trafiğinden ayrılmış ve kendisine özgü yolu bulunan metrobüs oluşturulmaktadır. Başta minibüsler olmak üzere lastik tekerlekli toplu taşıma araçlarının da ana omurgayı besleyeceği şekilde bir toplu taşıma sistemi planlanmıştır. Çalışmanın çıktısı olarak ise modelleme yardımıyla, farklı senaryolarda mevcut durum ile geliştirilen öneriler arasında karşılaştırmalar yapılarak minibüs hatları için yeni bir hat kurgusu ve sistemin geneli için toplam etkinliği ve verimliliği arttıracak yeni bir ücret sistemi önerilmiştir. Kurulan model yardımıyla gerçekleştirilen kıyaslamalar neticesinde, İstanbul toplu taşıma sistemi için önerilen yeni senaryoların daha verimli ve etkin olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn this study,The existing public transportation system in Istanbul has been examined and the bottlenecks and needs that will arise have been analyzed. With the increase in rail system investments, it is evident that the existing public transport system is not sustainable. As a result of these developments, a new public transport fare system was developed for Istanbul. In addition, a new minibus path design has been introduced. Istanbul public transportation network consists of rail system, maritime and rubber wheeled vehicles. The main backbone of this system is metrobus, which has its own road separated from vehicle traffic, and high speed and capacity rail systems. A public transport system is planned in such a way that `wheeled public transport vehicles`, especially minibuses, will feed the main spine. With the help of modeling, comparisons were made between the current situation and the recommendations developed in different scenarios that include the new minibus road network and pricing policy. As a result of the study, a new fare system and a new road network for the minibus were proposed to increase the overall efficiency for the overall system. As a result of the comparisons made with the help of the established model, it has been concluded that the new scenarios proposed for the İstanbul public transport system are more efficient and effective.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleİstanbul`da minibüs hat dönüşümü ve toplu taşıma ücret sistemi önerisi
dc.title.alternativeSuggestion of minibus line conversion and public transportation fare system in İstanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-23
dc.contributor.departmentKentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10329533
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid625149
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess