Show simple item record

dc.contributor.advisorEkmekci, İsmail
dc.contributor.authorNumanoğlu, Mehmet Fatih
dc.date.accessioned2020-12-04T18:09:33Z
dc.date.available2020-12-04T18:09:33Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-02-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95151
dc.description.abstractHavayolu işletmesinde rekabet küresel olarak artmaktadır. Artan bu rekabette uçak akımı önemli bir yere sahiptir. Havayolu işletmesi, uçağı sürekli havada tutmak ister ve bu da uçak bakımında periyodik bakımın önemine işaret eder. Uçak bakımı, periyodik olarak belirli zaman aralıklarında mutlaka yapılması gereken maliyetli bir iştir. Bu maliyetler, havayolu işletmesi tarafından hesaplanabilir şeffaflıkta olmalı ve havayolu işletmesi, satınalmak istediği uçak filosuna, bakım maliyetleri açısından karar verebilmelidir. Bu çalışmada, havayolu işletmesinin, işlettiği uçak ailesinin 10 yılık periyotta (2008-2018) bir uçuş saati boyunca (FH) sağladığı geliri ve havayolu işletmesine bir uçuş saati boyunca maliyetini görebilmektedir. Bununla beraber, bir uçak ailesinin sahip olduğu kapasiye (koltuk sayısı) bağlı olarak elde ettiği gelire karşılık maliyetini/gelirini görebilmektedir. Havayolu işletmesine 2008-2018 yılları arasında bakım maliyetini bugünkü değer metoduyla göstermektedir.
dc.description.abstractCompetition in airline management is strengthening and increasing globally. Aircraft maintenance costs have an important place in this sense. Aircraft maintenance has a direct effect on the airline's ability to keep airplanes constantly in the air. Aircraft maintenance is done in a timely and complete manner, the airline's profit-loss balance affects. The main purpose of aircraft maintenance is to produce safer and more secure maintenance service. This service turns into a sales and marketing service by the airline. The purpose of this study is to investigate the maintenance costs of commercial passenger aircraft over a period of 10 years. The goal of this study is to investigate the maintenance costs aircraft fleet-based profitability with maintenance costs and all other costs. In the intention of the study, it enables the airline company to make profit-loss analysis on the basis of aircraft type. In addition to this, it shows the cost per hour to the airline company on the basis of aircraft type and the cost per seat.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectSivil Havacılıktr_TR
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.titleUÇAK FİLOSUNUN PERİYODİK BAKIM MALİYETLERİNİN ANALİZİ
dc.title.alternativeANALYSIS OF PERIODIC MAINTENANCE COST OF THE AIRCRAFT FLEET
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-25
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10329083
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages37
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess