Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş Öz, Perihan
dc.contributor.authorUçar, Cem
dc.date.accessioned2020-12-04T18:08:16Z
dc.date.available2020-12-04T18:08:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95144
dc.description.abstractGelişmekte olan teknolojiyle birlikte dünyamız da değişmeye başlamış bunun sonucunda çok yönlü endüstriyel gelişmeler meydana gelmiştir. Görsel kültür de gelişim hızını sürdürmekte ve insan hayatında vazgeçilmez bir bütünlüğün parçası olmaktadır. Teknolojiyi görsel kültür açısından değerlendirdiğimizde sinema filmleri, TV programları, reklam filmleri ve çeşitli medya öğelerinin bizlere katkıda bulunduğu görülmektedir. Yapılan dijital işlerin dezavantajı olduğu gibi avantajı da mevcuttur.Türk sinemasında görsel efekt teknolojisinin ne kadar kullanıldığı, nasıl yararlanıldığı ve hangi alanlarda tercih edilip ne kadar başarılı olunduğu gibi sorular çerçevesinde yoğunlaşılan çalışmada bu noktalar araştırılırken aynı zamanda tezin birinci bölümünde görsel efektin tarihi, gelişimi örneklerle incelenecektir. Tezin ikinci bölümde ise görsel efektte başarılı olmanın temelleri, hangi tekniklerin kullanıldığı incelenecektir.Türk Sineması'nda görsel efektin kullanım alanı incelenirken, bu alana karşılık gelen sektörel teminolojiye de yer verilecektir. Buna ek olarak Türkiye'deki bazı yapımcılar, post prodüksiyon çalışanları ve görsel efekt sanatçıları ile yapılmış görüşmelerden elde edilen analizler paylaşılacak ve Türk Sineması'nda görsel efektin kullanımına dair genel bir çerçeve sunulmasına özen gösterilecektir. Üçüncü bölümde, Türk Sineması'nda görsel efektin mevcut durumu incelenicektir. Bu bağlamda Türk Sineması'ndan örneklerle birlikte yapımcılarla, çeşitli post ofislerin sorumluları ve görsel efekt sanatçılarıyla yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Görsel efekt, Türk Sineması, Üç boyut, CGI, VFX
dc.description.abstractABSTRACTIn today's world with the devoloping technology multiespacted industrial devolepments have been established. These improvements present useful models increasing labour quality.When visual culture keeps the devolepment speed also presents a necessary togetherness harmony for people. When we keep together visual culture and technology movies, TV shows, commercials and various media instruments are contribute us. Visual effects are sources of achievements for every society with the beginning digital end. Although there are disadvantages side of the digital works there are fairly advantages aspects it to.Objective of this thesis, how much we use this technology in Turkish cinema, how we makes it useful, where do we prefer it and how much we are successful. When we are searching these points at the same time in first part we will search the history and experiements of visual effect. Although in the second part, all these informations will give you by acedemic words and sectoral words about what is the secret to be succesful with visual effect, which technics we can use and what are their dutys.Third part is the key part of our thesis. In this part there are discussions about point of destination and use of visual effect in Turkish cinema industry. In this part there are various examinations some samples of Turkish cinema and producer, post offices and interviews with the visual effects artists.Keywords: Visual effect, Turkish movies, CGI, VFX, 3Den_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleTürk sinemasında dijital görsel efekt kullanımı
dc.title.alternativeThe use of digital visual effects in Turkish cinema
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentİletişim Tasarımı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10303746
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588471
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineİletişim Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess