Show simple item record

dc.contributor.advisorArıker, Çağla
dc.contributor.authorAkarsu, Seda
dc.date.accessioned2020-12-04T18:06:20Z
dc.date.available2020-12-04T18:06:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95083
dc.description.abstractAraştırmanın amacı mobil uygulamalardan alışveriş çerçevesinde içgüdüsel satın almaeğilimi, içgüdüsel satın alma davranışı ve kişilik arasındaki ilişkiyi incelemektir. İçgüdüselsatın alma davranışı literatürde daha önce fiziksel mağazalardan yapılan satın alımlar veinternet mağazalarından yapılan satın alımlar çerçevesinde incelenmiştir. Ancak mobilalışveriş uygulamalarında yapılan satın alımlarda içgüdüsel satın alma davranışını ele alançalışmaların eksikliği görülmektedir. Bu tez çalışmasında içgüdüsel satın alma davranışınınmobil alışveriş uygulamaları açısından ele alınmasının literatüre ve uygulamacılara katkısağlayacağı düşünülmektedir.Elde edilen sonuçlara göre tüketiciler mobil alışveriş uygulamalarından alışveriş yaparkeniçgüdüsel satın alma eğilimleri arttıkça içgüdüsel satın alma davranışını daha çokgöstermektedirler. Diğer taraftan, tüketicilerin kişilik özellikleri mobil alışverişuygulamalarında içgüdüsel satın alma davranışı göstermek ya da göstermemek konusundaetkili gözükmemektedir.
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine the relationship between impulsive buying behavior,impulsive buying tendency and personality within mobile shopping applications framework.Impulsive buying behavior examined in the literature previously within the framework ofphysical stores and internet stores. However, there is lack of studies on impulsive buyingbehavior observed within mobile shopping applications framework. It is thought that thisstudy will contribute to the literature and practitioners in terms of impulsive buyingbehavior observed during shopping from mobile shopping applications.According to the results, consumers show more impulsive buying behavior as theirimpulsive purchasing tendencies increase while shopping through mobile shoppingapplications. On the other hand, consumer personality traits do not seem to be effective inshowing or not showing impulsive buying behavior when shopping from mobileapplications.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİçgüdüsel satın alma kavramı ve kişilik ilişkisi: Mobil uygulamalara yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeThe relationship between impulsive buying behavior and personality: A research on mobile applications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-26
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10258486
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid545967
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess