dc.contributor.advisor | Altıniğne, Neşenur | |
dc.contributor.author | Canşe Bayrak, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T18:00:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T18:00:44Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94992 | |
dc.description.abstract | Vintage postmodernizmi yansıtmasına rağmen, son moda trendlerin de bir parçası haline gelmiştir. Özellikle son dönemlerde sosyal medya, TV, moda showları ve mağazalarda yer alması sonucu daha görünür bir hal almıştır ve bir çok kişinin takip ettiği akım haline gelmiştir. Moda tasarımcılarının vintage ürünlerden aldığı ilhamı tasarımlarına yansıtması sonucu vintage tam olarak bir moda terimi olmuştur. (Cassidy, 2012).Vintage giyim kültürü, ikinci el kıyafetlere iktisadi talep artışı yaratmış ve ikinci el ürün kullanımına bakış açısını değiştirmiştir. (Cassidy, 2012). Hızla değişen moda sektörüne yeni stil ve formlar katarak yeni bir soluk getirmiş; özellikle postmodern akımların etkisinde özgün bir kimlik yaratmak isteyen tüketicilere yeni bir bakış açısı kazandırmıştır. (Bulut, 2016).Vintage akımı tüketicilerin kendi stil ve kıyafet tarzlarını yaratmasıyla tüketim kültürüne karşı bir tavır olarak doğmuştur. Ancak bu akımın gördüğü ilginin artmasıyla modanın bir alt kültürü halini aldı. Bu minvalde, Jameson, Vintage'ı geçmişin tüm stillerinin rastgele yamyamlaştırılması olarak tanımlamaktadır. (Jameson & Flores, 1993). Tüketiciler, geçmişte saklı olan gizemli hikayelerinden dolayı vintage ürünleri tercih edebiliyorlar. (Crewe & Gregson, 2003).Vintage modasının oluşmasındaki başka bir etken ise yaşamın her evresine dokunan çevresel sürüdürülebilirliğe olan farkındalığın artmasıdır. Bu farkındalık, mevcut moda endüstrisinin sürdürülebilir ekolojik ürünler olmadan sadece tüketimden ibaret kalacağının gösterdi. (Cassidy, 2012). Bu kapsamda vintage akımı, moda endüstrisinin üretim süreçlerinin sebep olduğu çevresel problemlere bir çözüm olarak bireyler, medya ve yasalar tarafından da desteklenmektedir. (Cassidy,2012).Bu araştırmada, müşterilerin vintage ürünleri neden kullanmayı tercih ettikleri aşağıda listelenen sekiz faktör göz önüne alınarak irdelenmiştir.1.hazine avı içgüdüsü 2.özgünlüğe duyulan ihtiyaç,3.nostalji eğilimi,4.statü ihtiyacı,5.modayı takip etmek,6.doğaya duyarlılık,7.giyinmeye harcanan zaman, çaba ve özen,8.toplum içindeki kişisel farkındalık | |
dc.description.abstract | Even Vintage is a kind of style that reflects a postmodern perspective, it is the part of recent fashion trends. Especially in recent years, it takes place on social media, on TV, in fashion shows, and in stores and has become more visible, as a result of that it has become the fashion phenomenon that many people follow. As a result of fashion designers reflecting the inspiration they received from vintage products to their designs, the vintage has become a proper fashion term (Cassidy, 2012).The vintage clothing culture has created an increase in economic demand for second-hand clothing and changed its perspective on second-hand usage (Cassidy, 2012). Adding new styles and forms to the rapidly changing fashion industry has brought a new breath; especially it has given a new perspective to consumers who want to create a unique identity under the influence of postmodern trends (Bulut, 2016).The vintage movement was born as an attitude against the consumption culture by creating consumers' own apparel and style of clothing. But with the increasing interest in this movement, it became a subculture of fashion. In this respect, Jameson describes vintage as `random cannibalization of all styles of the past` (Jameson & Flores, 1993). Customers buy vintage garments due to their mysterious stories, which are hidden in history (Crewe & Gregson, 2003).Another factor in the creation of vintage fashion is the increased awareness of environmental sustainability that touches every part of life. This awareness showed that the current fashion industry would be merely consumption without sustainable ecological products. (Cassidy, 2012).In this context, vintage fashion is supported by individuals, media, and laws as a solution for environmental problems that is caused by the fashion industry's harmful production processes. (Cassidy, 2012).In this research, the proposed model is designed by considering eight factors that are listed below by aiming to investigate the customers' use of vintage products.1.Treasure hunting 2.Need for uniqueness3.Nostalgia proneness4.Need for status5.Fashion involvement6.Nature relatedness perspective7.Clothing-time effort-attention8.The public self-consciousness | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Vintage clothing consumption: Understanding vintage shopping motives,antecedents and consequences | |
dc.title.alternative | Vintage kıyafet tüketimi: Vintage'ın geçmişini, vintage kıyafet satın alma motivasyonunu ve sonuçlarını anlamak | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-07 | |
dc.contributor.department | Pazarlama Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Consumer behavior | |
dc.subject.ytm | Purchase intention | |
dc.identifier.yokid | 10254230 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Programlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 565405 | |
dc.description.pages | 167 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |