Show simple item record

dc.contributor.advisorGörgülü, Vehbi
dc.contributor.authorMenekşe, Furkan
dc.date.accessioned2020-12-04T18:00:20Z
dc.date.available2020-12-04T18:00:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94980
dc.description.abstractDijitalleşmenin hız kazanmasıyla birlikte sosyal ağlarda içerik üretme pratikleri artış göstermiştir. Bu gelişmeler ışığında video yayıncılığına olanak sunan platformlar üzerinden gelir elde etme modelleri de gündeme gelmeye başlamıştır. Son yıllarda video içerik üreten yayıncıların en çok tercih ettiği platformlardan birisi de YouTube'dur. Böyle olmasına rağmen, yayıncıların ne içerik üretimini nasıl gerçekleştirdikleri ve nasıl bir gelir modeline sahip oldukları konusunda yeterince saha araştırması bulunmamaktadır. Hem YouTube platformunun gelirlerin gizli tutulmasına yönelik tutumu, hem de vergilendirmeye dair hassasiyetler nedeniyle yayıncıların gelirlerini açıklamaktan kaçınmaları, belirsizliğin devam etmesine sebep olmaktadır. Bulgular, büyüme potansiyeli gösteren YouTube yayıncılarının, görece yeni sayılabilecek bu alandaki iş modellerinin sürdürülebilirliği konusunda önemli içgörüler sunmaktadır.
dc.description.abstractWith the acceleration of digitalization, content-making practices in social networks have increased. In the light of these developments, revenue generating models started to come up through platforms that enable video broadcasting. YouTube is one of the most preferred platforms for publishers who produce video content in recent years. Even so, there is not enough field research on how publishers produce content and how they have a revenue model. The fact that both the YouTube platform and the attitudes towards the confidentiality of revenues are avoided by the publishers due to their sensitivity to taxation causes the uncertainty to continue. The findings provide important insights into the sustainability of YouTube publishers with growth potential in this relatively new business model.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBir iş modeli olarak vloggerlik ve youtube platformunda içerik üretimi
dc.title.alternativeExploring vlogging as a business model and content production on youtube platform
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-18
dc.contributor.departmentİletişim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDigital marketing
dc.subject.ytmMobile advertising
dc.subject.ytmElectronic visual communication
dc.subject.ytmInformation and communications technology
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmElectronic content development
dc.subject.ytmCollaborative content creation
dc.subject.ytmVlog
dc.subject.ytmYoutube
dc.subject.ytmBusiness models
dc.identifier.yokid10230882
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid537363
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplinePazarlama İletişimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess