Show simple item record

dc.contributor.advisorHalfon, Sibel
dc.contributor.authorYavuzoğlu, Cansu
dc.date.accessioned2020-12-04T17:59:38Z
dc.date.available2020-12-04T17:59:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94959
dc.description.abstractZihinselleştirme temelli müdehalelerinin çocukların zihinselleştirme ve duygu düzenleme kapasitelerini geliştirmede etkili olduğu bulunmuştur. Ancak, Asperger sendromlu çocuklarda zihinselleştirmenin ve duygu düzenleme sürecinin psikodinamik psikoterapideki gelişim ilişkisi incelenmemiştir. Bu vaka çalışmasında, Asperger sendromlu bir çocuğun iki yıl süren zihinselleştirme temelli psikodinamik psikoterapideki zihinselleştirme süreçleri, zihin durumlarına yönelik anlatıları ve duygu düzenleme kapasitesinin zamansal ilişkileri incelenmektedir. 52 oyun terapi seansı, seansların yansıtıcı işlev uyum puanlarını elde etmek amacıyla Child Psychotherapy Q-Set (CPQ; Schneider & Jones, 2004) ile; çocuğun duygu düzenleme kapasitesini anlamak için Children's Play Therapy Instrument (CPTI; Kernberg, Chazan, & Normandin, 1998) ile; ve çocuğun oyundaki zihin anlatılarını anlamak amacıyla the Coding System for Mental State Talk in Narratives (CSMST; Bekar, Steele, & Steele, 2014) ile kodlanmıştır. Zihinselleştirme süreci, çocuğun zihinsel anlatıları ve duygu düzenleme kapasitesi arasındaki nedensellik ilişkisine Granger Nedensellik Testi ile bakılmıştır. Bulgular, seansların yansıtıcı işlev uyumunun sadece çocuğun bir sonraki seansta oyuna ilişkin duygu ve fizyolojik zihinselleştirme kelimeleri kullanımına neden olduğunu; çocuğun sadece oyuna ilişkin fizyolojik zihinselleştime kelimelerinin ve ötekine ilişkin duygu zihinselleştirme kelimelerinin bir sonraki seansta duygu düzenlemeye neden olduğunu göstermiş; yansıtıcı işlev uyumu ve duygu düzenleme arasında bir ilişki bulunamamıştır. Nitel analizler, çocuğun erken dönem zihinselleştirme düzeyine bağlı olarak, duygu düzenlemenin diğerinin fizyolojik ve duygu zihin durumlarını anlayarak gerçekleştiğini göstermiştir. Sonuçlar psikodinamik oyun terapisinde yapılan etkili zihinselleştirme müdahalelerinin Asperger sendromlu çocukların zihinselleştirme ve duygu düzenleme kapasitelerinin gelişimine katkıda bulunduğunu desteklemektedir.
dc.description.abstractMentalization based interventions have been found to be effective in development of mentalization and affect regulatory capacity of children. However, the relations between development of mentalization and affect regulatory processes in psychodynamic psychotherapy haven't been investigated with children with Asperger's syndrome. In this study we aimed to investigate temporal associations between mentalization process, child's mental state talk and capacity for affect regulation on a single case study of a child with Asperger's syndrome who underwent two years of mentalization based psychodynamic play therapy. 52 play therapy sessions were coded by Child Psychotherapy Q-Set (CPQ; Schneider & Jones, 2004) in order to obtain RF adherence score of the sessions reflecting mentalization process; by Children's Play Therapy Instrument (CPTI; Kernberg, Chazan, & Normandin, 1998) yielding a composite score of child's affect regulation capacity; and by the Coding System for Mental State Talk in Narratives (CSMST; Bekar, Steele, & Steele, 2014) to assess child's mental state narrative in play. Granger Causality Test was used to test causal relationships between mentalization process, child's mental state talk and affect regulation. The results indicated that RF adherence caused only child's use of play-related emotion and physiological mental state talk; and only child's use of play-related physiological and other-related emotion mental state talk predicted affect regulation in the subsequent session. However, there was no significant relationship between RF adherence and subsequent affect regulation. For clinical implications, qualitative analyses showed that affect regulation occurred only through understanding physiological and emotion mental states of another mind due to his early level of mentalization. These results showed support for development of mentalization and affect regulatory capacity of children with Asperger's syndrome after effective mentalizing interventions in psychodynamic play therapy.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleA single case study on the dynamic associations between mentalization and affect regulation of a child with asperger`s syndrome in psychodynamic psychotherapy
dc.title.alternativeAsperger sendromu tanılı bir çocuğun mentalizasyon ve duygu regülasyonu arasındaki dinamik ilişkilerin psikodinamik psikoterapideki vaka incelemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-14
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmMental disorders
dc.subject.ytmMentalization
dc.subject.ytmEmotion regulation
dc.subject.ytmPsychotherapy
dc.subject.ytmPsychodynamic therapy
dc.subject.ytmAsperger syndrome
dc.subject.ytmChild diseases
dc.subject.ytmChildren
dc.identifier.yokid10230209
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid537280
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess