Show simple item record

dc.contributor.advisorGöçek, Elif
dc.contributor.authorÜnal Yarar, Gülsün
dc.date.accessioned2020-12-04T17:59:06Z
dc.date.available2020-12-04T17:59:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94943
dc.description.abstractDuygu düzenleme becerilerinin gelişmesi sağlıklı çocuk gelişiminin önemli gerekliliklerinden bir tanesidir. Duygu düzenlemedeki aksaklıklar çocuklarda uyum problemleri ile ilişkilidir. Sembollerin, fantezinin ve hayal gücünün kullanıldığı sembolik oyunlar çocuğun duygusal gelişimine katkıda bulunur. Fakat alan yazında, özellikle de Türkiye alan yazınında sembolik oyun ve duygu düzenleme arasındaki ilişkiyi inceleyen çalışmaların sayısı azdır. Bu çalışma çocukların sembolik oyun özellikleri ve duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Yaşları 3 ve 11 arasında olan ve çeşitli duygusal ve davranışsal problemlerden ötürü psikoterapiye yönlendirilen 99 çocuk çalışmaya katılmıştır. Çocukların sembolik oyundaki bilişsel ve duygusal süreçleri ve duygu düzenleme becerileri çocuklar psikoterapiye başlamadan önce yapılmıştır. Çocuklar 5 dakikalık sembolik oyun uygulamasına tabii tutulmuştur ve oyun süreçleri daha sonra kodlanmak üzere görsel ve işitsel kayıt altına alınmıştır. Çocukların anneleri çocuklarını duygu düzenleme ölçeğini üzerinde değerlendirmiştir. İstatiksel analiz sonuçları sembolik oyundaki duygusal ve bilişsel süreçlerin duygu düzenleme ile anlamlı olarak ilişkili olmadığını göstermiştir. İleri analiz sonuçlarına göre ise sembolik oyunda ifade edilen saldırganlığın duygu düzenleme becerisi ile anlamlı olarak ilişkili olduğu görülmüştür. Ayrıca sembolik oyunun duygusal ve bilişsel süreçlerinin birbiriyle anlamlı ölçüde ilişkili olduğu bulunmuştur. Çalışmanın sonuçları alan yazındaki diğer çalışmaların bulguları ışığında tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe development of emotion regulation is one of the important requirements in healthy child development. The disturbances in emotion regulation have been linked with adjustment problems in children. Engagement in pretend play, which is characterized by the use of symbolism, fantasy and make-believe, contributes to the emotional development of children. However, the research on pretend play and emotion regulation is relatively scarce, particularly in the Turkish literature. The current study examines the relationships between children's pretend play characteristics and emotion regulation abilities. The study examined 99 children who were referred to Istanbul Bilgi University Psychological Counseling center, aged between 3 and 11. Children were assessed on their affective and cognitive processes in pretend play and emotion regulation prior to psychotherapy. Children were presented five-minute pretend play tasks and their plays were videotaped and audio-recorded for coding. The mothers rated the 'Emotion Regulation Checklist' for their children's emotion regulation The results of the statistical analysis showed that affective and cognitive processes in pretend play were not significantly associated with children's emotion regulation. Exploratory analysis revealed that aggression expressed during the pretend play was significantly related to children's emotion regulation. In addition, affective and cognitive processes occurring during the pretend play were significantly related with each other. The findings of the study were discussed in the light of existing literature.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleInvestigating the links between children`s pretend play and emotion regulation in a Turkish clinical sample
dc.title.alternativeÇocukların sembolik oyun özellikleri ve duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin klinik Türk örnekleminde incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-30
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmEmotion regulation
dc.subject.ytmClinical psychology
dc.subject.ytmChild psychology
dc.identifier.yokid10234004
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538311
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess