Show simple item record

dc.contributor.advisorOkandan, Hatice Gökçe
dc.contributor.authorOnan, Melek Müge
dc.date.accessioned2020-12-04T17:58:58Z
dc.date.available2020-12-04T17:58:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94939
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, özellikle caz festivalleri gibi alanlarda şirketlerin kültürel ve sanatsal yatırımlarının olumlu ve olumsuz uyumlarını ortaya koymaktır. Bu çıkarımları yapmak için kullanılan yöntem John Balmer'in AC4ID Test Modeli ve REDS2 Süreci'dir. Saha araştırması sonucunda elde edilen veriler, bankaların (Garanti Bankası ve Akbank) uyum sağladıkları konumlarını göstermektedir. Bankaların kurumsal marka kimliği türlerinin doğru tanımlanması, gelecekteki tüm faaliyetler için önemli bir adımdır. Tezin odak noktası, Garanti Bankası ve Akbank'ın desteklediği ve yatırım yaptığı caz festivalleri hakkında kurumsal marka yönetimini kullanarak kamuoyunun farkındalığına ve kültürel gelişime nasıl katkıda bulunduğunu anlamaktır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the positive and negative alignments of companies' cultural and artistic investments especially in areas such as jazz festivals. The method used to make these inferences is John Balmer's The AC4ID Test Model and The REDS2 Process. The data obtained as a result of the field survey shows the position of the banks (Garanti Bank and Akbank) in which they are aligned. Accurate identification of corporate brand identity types of banks is an important step for all future activities. The focus of the thesis is to understand how Garanti Bank and Akbank contributed to public awareness and cultural development by making use of corporate brand management about the jazz festivals it supported and invested in. Participation of customers, stakeholders and target audiences at sponsored / supported events such as jazz festivals is the key point for progress. Therefore; large-scale companies such as banks can take this model as guide to reformulate their brand identity correctly.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleCorporate support to the arts and culture: Jazz festivals in Turkey
dc.title.alternativeSanat ve kültüre kurumsal destek: Türkiye'deki caz festivalleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-16
dc.contributor.departmentKültür Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCorporate identity
dc.subject.ytmMusic festivals
dc.identifier.yokid10256661
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568992
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess