Show simple item record

dc.contributor.advisorSezgin, Selime Demet
dc.contributor.authorAydemir, İsmail
dc.date.accessioned2020-12-04T17:58:31Z
dc.date.available2020-12-04T17:58:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94925
dc.description.abstractBu tezin ana amacı hava yolu firmalarının uygulamış olduğu duyusal pazarlama stratejileri ile tüketici kazanımı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca bu çalışma hava yolu firmalarının uygulamış oldukları stratejilerin tüketiciler tarafından nasıl algılandığını da gösterecektir. Hizmet kalitesi faktörleri de duyusal pazarlama uygulamaları içerdiğinden, havayolu firmalarının hizmet kalitesinin değerlendirilmesi de çalışmaya dâhil edilmiştir. Tüketicilerin algısını ve izlenimlerini anlamak için çevrimiçi anket hazırlanmıştır. Anket dört bölümden oluşmakta olup; demografik bilgiler, uçuş alışkanlıkları, marka değerlendirmesi ve uçuş deneyimleri hakkında sorular içermektedir. Anket sonuçlarını analiz etmek için kantatif metot kullanılmıştır.Hava yolu endüstrisi çok geniş bir tanımlama olup, incelenmesi kolay olmayacaktır. Bu yüzden araştırma soruları ve oluşturulan hipotezler konunun daraltılmasına ve konunun şekillenmesine yardımcı olacaktır. Sektör birbiri ile direk rekabet içinde olan birçok firmadan oluşmaktadır ve her bir firmanın kendine özgü pazarlama stratejileri bulunmaktadır. Bu çalışmada, bu stratejilerin tüketicilerin satın alma davranışlarını nasıl etkilediği test edilecektir.
dc.description.abstractThe primary aim of this research is analyzing the relationship between sensory marketing strategies and customer retention in the airline industry. Also, this research will show us how customers perceive sensory marketing strategies of airlines companies. Since some service quality elements also include sensory implications, service quality evaluation is also included to this study. In order to understand customers' perceptions and insights, an online survey is designed. The survey consists of 4 parts that include questions about demographic information of respondents, flying habits, company evaluation and flight experience. A quantitative research method is applied to analyze the survey results. Aviation industry is a very broad term for that reason, the subject is narrowed to sensory marketing implementations in the industry. In this study, research questions and hypothesis are shaped according to the depth of the subject. The industry itself has many brands that are directly competing with each other and each brand has unique marketing strategies. In this study, how those strategies are affecting customer's purchasing behavior is examined.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleApplications of sensory marketing strategies to increase customer retention in the turkish airline industry through customer experience
dc.title.alternativeTürkiye'de hizmet veren havayolu firmalarının müşteri tutundurmasını arttırmak için tüketici deneyimi sırasında uyguladıkları duyusal pazarlama stratejileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-08
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10254817
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565765
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess