Show simple item record

dc.contributor.advisorGörgülü, Vehbi
dc.contributor.authorYildiz, Onur Can
dc.date.accessioned2020-12-04T17:58:15Z
dc.date.available2020-12-04T17:58:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94917
dc.description.abstractSon yıllarda öne çıkan ve dünya çapında markalar tarafından benimsenen marka aktivizmi ve marka dijital aktivizmi birçok tartışmayı da beraberinde getirmektedir. Bu çalışma kapsamında, markaların yaptığı aktivizm kampanyaları incelenmiş ve olası etkileri üzerinde durulmuştur. İncelemeler günümüzün en popüler sosyal medya platformlarından biri olan Twitter üzerinden gerçekleştirilmiştir. İnceleme yöntemi olarak Twitter üzerinden istatiksel incelemeler ve duygu analizi seçilmiştir.Yapılan analiz ve incelemelere göre marka aktivizmi ile ilgili olan tweetlerin, diğer tweetlere göre daha fazla etkileşim aldığı ve duygu analiz sonucunda olumlu tepkiler aldığı ortaya çıkmıştır. Öte yandan marka aktivizmine konu olan kampanyalar tartışmalı ve kutuplaştırıcı sonuçların da ortaya çıkmasına neden olduğu gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: aktivizm, dijital aktivizm, marka aktivizmi, duygu analizi,twitter,sosyal medya 
dc.description.abstractIn recent years, brands started to take a stand against inequalities around the globe and started activism campaigns, which causes many debates and disagreements. Within the scope of this study, activism and digital activism campaigns of the brands were examined and their possible effects were emphasized. Investigations were conducted on Twitter, one of the most popular social media platforms of today. Statistical analysis and sentiment analysis were employed as main methods in the study. After the analysis and study, it was found that tweets related to brand activism received more interaction than brand's other tweets and also received positive feedback from sentiment analysis. On the other hand, campaigns that are subject to brand activism had polarizing results, which are discussed in the findings section. Keywords: activism, brand activism, digital activism, twitter, sentiment analysis, social mediaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleMarkaların perspektifinden dijital aktivizm ve dijital aktivizmin marka algısına etkisi
dc.title.alternativeDigital activism from the perspective of brands and the effect of digital activism on brand perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-09
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDigital marketing
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.subject.ytmCommunication technology
dc.subject.ytmBrand comminication
dc.subject.ytmCultural activism
dc.identifier.yokid10255681
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid566369
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplinePazarlama İletişimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess