Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Serda Selin
dc.contributor.authorAbrahamoğlu, Anet
dc.date.accessioned2020-12-04T17:57:58Z
dc.date.available2020-12-04T17:57:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94909
dc.description.abstractPerakende sektörü ülke ekonomileri için en önemli faaliyet alanıdır. Rekabetin hızlandığı ve şehirlerde yeni ticari alanların açıldığı bir zamanda firmalar için kuruluş yeri tercihi önemli hale gelmiştir. Yeni açılacak mağazanın doğru kararı, devam eden süreçler için büyük önem taşımaktadır. Bu sebeple iyi bir analize ve bir çok göstergeye bakılması gerek. Bu aşamada; yeni açılacak perakende mağaza için satış tahmin yöntemlerine başvurulur. Bu çalışmada analog yöntemi çalışılacaktır. Analog yöntemi; zincir mağaza yöneticileri tarafından kullanılan bir yöntemdir. Bu yönteme göre, yeni açılacak bir mağazanın satışlarını tahmin etmek için hareket noktası, hâlihazırda faaliyette bulunmakta olan benzer bir mağazadır. Araştırmanın temel amacı, yeni mağaza fizibilitelerinde benzer yapıya sahip referans mağaza örneklemesi alınması ve açılış sonrası bu örneklemenin ne kadar doğru çalıştığının testi. Ege- Akdeniz lokasyonu için bu test yapılacaktır.
dc.description.abstractThe retail sector is the most important area of activity for the economies of the country. At a time when competition accelerated and opened up new business areas in cities the choice of the place of incorporation for companies has become important. The right decision of the new store is of great importance for the ongoing processes. For this reason, a good analysis and need to look for many indicators. At this stage; the newly opened store sales for the forecasting methods are studied. In this study, the analog method will be studied. The method used by chain store managers. According to this method, the starting point for estimating the sales of a newly opened store is a store similar to those that are currently in operation. The main aim of the research is to take a reference store sample with similar structure in new store feasibility and test after the opening, how accurate this sampling works.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleEfficiency analysis of feasibility based on reference store in retail sector Aegean-Mediterranean Region case
dc.title.alternativePerakende sektöründe referans mağaza baz alınaarak oluşturulan açılış mağaza fizibilitelerin verimlilik analizi. Ege-Akdeniz Bölgesi için örnek bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-08
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10254810
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565764
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineFinansal İktisat Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess