Austenmania* in the 21st century: How adaptations widen the feminist reading of jane austen?
dc.contributor.advisor | Tekcan, Ayşe Rana | |
dc.contributor.author | Eser, İdil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:57:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:57:49Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94904 | |
dc.description.abstract | Bütün zamanların en ünlü romanlarından biri olan Aşk ve Gurur, İngiliz ortasınıfının sosyal kısıtlamalarını ve kadının toplumun içindeki varoluşunun taşıdığıağır sosyal yükleri anlatarak İngiliz Edebiyatı'nın köşe taşlarından biri olmuştur.Regency döneminin pek çok edebi eserinin feminist okumasını yapmakhalihazırda yaygın bir uygulama olsa da, bu tezin amacı için, eserin televizyon vemedya adaptasyonları seçilerek, eserin dönemine ve kültürel arka planına bağlıolarak, feminist okumayı derinleştirip derinleştirmedikleri incelenmiştir. Farklıadaptasyonlar araştırmaya uygun şekilde seçilmiş ve karşılaştırılmış; ve eserinulaştığı kitleyi genişletmiş olsalar da feminist okumaya bir katkıdabulunmadıkları; aksine adaptasyonlar modern zamanlara yakınlaştıkçafeminizmden daha da uzaklaştıkları ve basitçe tüketim kültürünün aracı halinegeldikleri gözlemlenmiştir. | |
dc.description.abstract | Pride and Prejudice, one of the most famous novellas of all times, has also been athe cornerstone in English literature, narrating social restrictions of the English middleclass, portraying the limited and heavily defined existence of women in society. Itis already a common practice to make feminist readings of the Regency periodliterary pieces to illustrate the gender struggle yet for the purpose of this thesis,television and media adaptations of the novella have been chosen to further delveinto the question of whether adaptations, based on both time period and culturalbackground elaborated in the feminist reading of Pride and Prejudice or not.Different types of adaptations have been picked and accordingly compared toillustrate the point that even though adaptations have widened the audience, theyhave been far from adding anything to the feminist reading; more so, as theadaptation gets closer to modernity, it further strays away from feminism, simplyadding to consumer culture. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Austenmania* in the 21st century: How adaptations widen the feminist reading of jane austen? | |
dc.title.alternative | 21. yüzyılda austenmania*: Adaptasyonlar jane austen okumasını nasıl derinleştirdi? | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-09 | |
dc.contributor.department | Kültürel İncelemeler Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10255835 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Programlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 566392 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |