Show simple item record

dc.contributor.advisorSezgin, Selime Demet
dc.contributor.authorSeta, Timur
dc.date.accessioned2020-12-04T17:57:38Z
dc.date.available2020-12-04T17:57:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94898
dc.description.abstractİnovatif (yenilikçi,yaratıcı) hizmet teması sektöre olan etkisi ile önemi daha da artmış ve son zamanlarda oldukça popüleşmektedir. Bu araştırmanın tezinin amacı servis sektöründeki inovatif gelişmelerin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini verilen servis kalitesi ve müşteri tarafından algılanan marka değeri analiz edilerek anlamak ve tanımlamaktır. Araştırmada elverişli örneklerden uygun veriyi toplamak için nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler iki farklı ülkeden toplanarak farklı değer ve kültürleri karşılaştırmak mümkün olmuştur. Araştırma sonucunda servis sektöründeki inovasyonların servis kalitesine, algılanan marka değerine ve kullanıcı memnuniyetine direk olarak etkisi olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçları bize ayrıca kültürün, insanların ürün seçiminde büyük bir etkisi olduğunu göstermiştir.Bu araştırma tezinin hedefi servis hizmetlerinde inovasyonun önemini ve müşteri memnuniyetine olan etkisini anlatmak ve son olarak pazarlama literatürüne katkıda bulunmaktır.
dc.description.abstractService Innovation is a topic that has become relatively popular in recent years because of its importance and the effects it has on the businesses. The purpose of this study is to identify and understand the effect Service Innovation has on the Customer satisfaction through constructs like service quality and perceived brand value. The study used quantitative research method in order to collect data from the convenience sample. The data was collected from two different countries, thus cultural values and differences have been compared. The results from the study suggest that service innovation has a positive and direct effect on the Service Quality and Perceived Brand Value as well as its direct relationship with Customer Satisfaction. Another factor revealed is the culture and the study emphasizes its importance and effect on the final results of the research. The research aims to recognize the importance of service innovation and its relation to customer satisfaction, and finally to contribute to the marketing literature.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe effect of service innovation on customer satisfaction
dc.title.alternativeServis yeniliklerinin müşteri memnuniyetine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-07
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmService quality
dc.identifier.yokid10254157
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565402
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess