Show simple item record

dc.contributor.advisorHalfon, Sibel
dc.contributor.authorAçil, Merve
dc.date.accessioned2020-12-04T17:50:17Z
dc.date.available2020-12-04T17:50:17Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94684
dc.description.abstractZihinselleştirme kişinin kendisinin ve diğerlerinin duygular, inançlar, arzular gibi farklı zihin durumlarını anlayabilme ve ifade edebilme becerisi olarak tanımlanabilir. Zihinselleştirmenin terapi süreçleri ve sonuçları için koruyucu faktör olduğu bulunmuştur. Yetişkin psikodinamik psikoterapilerde, terapinin öncesindeki zihinselleştirme kapasitesinin terapi sonundaki olumlu sonuçlarla bir ilişkisinin olduğu keşfedilmiştir. Ayrıca çocuk terapilerinde de zihinselleştirmenin psikodinamik prensiplerle yakından ilişkili olduğu bulunmuştur. Bu yüzden biz de bu çalışmaları daha da genişletmeyi ve çocukların terapi öncesi zihinselleştirmelerinin farklı karakterlerini ve bunların prototip psikodinamik çocuk terapisi prensiplerine uyumu ile ilişkisini araştırmayı hedefledik. İdeal psikodinamik çocuk terapisinin özellikleri Goodman ve iş arkadaşlarının çalışmasındaki uzmanlar tarafından belirlenmiş ve çocukların seans karakteristiklerinin bu özelliklere uygunluğu da uyum skorlarını oluşturmuştur. Çocukların duygusal, bilişsel ve opaklık zihinselleştirmelerinin, seanslarının psikodinamik uyumları ile ilişkili olacağı ve bu uyumu öngöreceği hipotez edilmiştir. Katılımcılar İstanbul Bilgi Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık Merkezi'ne psikoterapi desteği için başvuran 99 çocuktan oluşmaktadır. Bu çalışmada çocukların zihinselleştirme kapasitesi zihin durumu konuşması olarak kavramsallaştırılmış ve Çocuklarda Güvenli Yer Senaryolarının Değerlendirilmesi (ASCT) aracılığıyla Anlatılardaki Zihin Durumlarını Kodlama Sistemi (CS-MST) kullanılarak kodlanmıştır. Çocukların psikodinamik uyum skorları ise uzmanlar tarafından belirlenmiş prototip psikodinamik çocuk terapisinin faktörleri ile korelasyona bakılarak hesaplanmıştır. Çocukların psikodinamik uyum skorlarının ölçülmesinde Çocuk Psikoterapi Süreçleri Q-set (CPQ) kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları çocukların toplam pozitif duygu, özgün pozitif duygu, toplam duygu, kendine yönelik duygu, özgün bilişsel, kendine yönelik bilişsel ve özgün opaklık zihin durumu konuşmalarının anlamlı ve pozitif şekilde ortalama psikodinamik uyum skorları ile ilişkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca toplam bilişsel zihin durumu kelime kullanımı ile ortalama psikodinamik uyum skorları arasında da pozitif ve anlamlı bir ilişki eğilimi vardır. Sadece özgün pozitif duygu ve özgün opaklık zihin durumu konuşması çocukların seanslarının psikodinamik prensiplere uyumunu yordamıştır.
dc.description.abstractMentalization can be defined as the ability to comprehend and express different mental states like emotions, beliefs, desires of self and others. It was found to be a protective factor for therapy processes and outcome. Initial mentalization capacity has been discovered to be associated with good outcomes in psychodynamic adult therapies. In child therapies, it was also found to be closely related to psychodynamic therapy process. Therefore, we aim to extend these findings and investigate different characteristics of initial mentalization and their relationship to adherence to principles of prototype psychodynamic child psychotherapy. The features of ideal psychodynamic child psychotherapy were determined by experts in Goodman and colleagues' study and the conformation of children's session characteristics to those features constituted the adherence scores for them. It was hypothesized that emotional, cognitive and opaqueness nature of the mentalization would be positively associated and predicted the psychodynamic adherences. Participants were 99 children who applied to get psychotherapy in the Istanbul Bilgi University Psychological Counseling Center. Children's mentalization capacities was conceptualized as mental state talk in this study and measured with The Coding System for Mental State Talk in Narratives (CS-MST) via Attachment Doll-Story Completion Task (ASCT). Their psychodynamic adherence scores were calculated through correlation with the factors of prototype psychodynamic child therapy determined by the experts. Child Psychotherapy Process Q-Set (CPQ) was used to measure psychodynamic adherence scores. Results of the study showed that children's total positive emotional, unique positive emotional, total emotional, self-oriented emotional, unique cognitive, self-oriented cognitive and unique opaqueness mental state talk were significantly and positively associated with average psychodynamic adherence scores. Also, there was a trend level significant association between total cognitive mental state word use and average psychodynamic adherence scores. Only unique positive emotional and unique opaqueness mental state talk of children predicted their sessions' conformation to psychodynamic principles.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleMENTALIZATION PREDICTS ADHERENCE TO PSYCHODYNAMIC PRINCIPLES IN CHILD PSYCHOTHERAPY
dc.title.alternativeZİHİNSELLEŞTİRME ÇOCUK PSİKOTERAPİSİNDEKİ PSİKODİNAMİK PRENSİPLERE UYUMU YORDAR
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-29
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10340489
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages176
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess