Show simple item record

dc.contributor.advisorAy, İsmail Cem
dc.contributor.authorKarabulut, Canan
dc.date.accessioned2020-12-04T17:44:38Z
dc.date.available2020-12-04T17:44:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94536
dc.description.abstractE-ticaret kavramı ticaret dünyasında yeni ortaya çıkmış bir kavram değildir. Ekonomik sistemle birlikte iş dünyasında yıllar önce kendisine yer edinmiş bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. E-ticaretin gelişmesi ve ortaya çıkması gelişen teknolojinin büyük katkısı ile meydana gelmiştir. Bilişim teknolojilerine yapılan yatırım ve destekler e-ticaretin yaygınlaşmasına ortam hazırlamıştır. Özellikle 2000 yılı sonrası bilgisayar ve cep telefonlarının yaygınlaşması ile internetin gelişmesi ve herkesin ulaşabileceği düzeye ulaşması e-ticaretin 2000 yılı sonrasında gelişmesinde büyük paya sahiptir. E-ticaretin ortaya çıkışı 80'li yılların öncesinde televizyon ve telefon aracılığıyla yapılan katalog satışları temelinde yürümektedir. Her ne kadar bu durumu e-ticaret olarak adlandırsak da günümüzdeki e-ticaret kadar etkili olamamıştır.Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de e-ticaret sektörü her gün hızlı bir şekilde büyüyen bir sektör olarak karşımıza çıkmaktadır. E-ticaret sektörünün bu kadar hızlı bir şekilde büyümesi internetin yaygınlaşmasıyla doğru orantılıdır. İnternetten alışveriş yapma olanaklarının artmasıyla birlikte e-ticaret işletme siteleri de ortaya çıkmış ve gelişmiş araçlarla müşteri kitlesine daha iyi hizmet vermeye çalışmıştır. Bu bağlamda Türkiye'de e-ticaretin gelişmeye başlaması, internetin yaygınlaşmasıyla paralel bir şekilde gerçekleşmiştir. Türkiye'nin genç nüfusunun fazla olması bilgi teknolojilerine daha kolay uyum sağlamasını sağlamakta ve böylece e-ticaretin yaygın olarak kullanıldığı ülkeler arasında yer almaktadır.Gerçekleştirilen çalışma içerisinde `Türkiye'de 2000 Yılı Sonrası E-Ticaretin Gelişimi` ele alınmaktadır.2000 yılından günümüze e-ticaret sektöründe gerçekleşen gelişim sürecinin anlaşılabilmesi için çalışmanın ilk bölümünde elektronik ticarette yaşanan genel gelişmelere yer verilmektedir. Araştırmanın ikinci bölümünde ise dünyada elektronik ticaretin gelişimine dair istatistikler ele alınmaktadır. Araştırmanın üçüncü bölümünde ise Türkiye'de elektronik ticaretin gelişimine dair istatistiklere yer verilmektedir. Araştırmanın dördüncü bölümünde konu ile alakalı olarak gerçekleştirilen ekonometrik analiz ele alınmaktadır. Araştırmanın veri seti E-Ticaret Hacmi, enflasyon rakamları, sanayi üretim endeksi, tüketici güven endeksi ve kredi kartı sayısını kapsamaktadır. Elde edilen bulgular ve gerçekleştirilen istatistik testleri araştırmanın dördüncü bölümünde yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: E-ticaret , E- Ticareti Etkileyen Unsurlar, İnternet Satış,
dc.description.abstractE-commerce concept is not a recent vintage name in the trade world. It was already well-established phenomenon in business world with economic system, which we have seen many years ago. Technological improvements contributed to the development of e-commerce and its emergence. Investments and subsidizes to the Information Technologies has created a suitable environment for the spread of e-commerce. Particularly after 2000's, computers and mobile phones usage become very common with development of the Internet and its level of reach by everyone has the biggest share in the growth of e-commerce in 2000's. Appearance of e-commerce is based on catalog sales through TV and Telephone before 80's. Although we name it as `e-commerce` it was never been effective as in today.As in the world, e-commerce appears as a rapidly growing sector in Turkey, too. This quick growth in e-commerce has a direct proportion with common use of the Internet. Within increase in number of shopping options on the Internet, e-commerce business websites established and with advanced tools they aimed to provide better services for the customer base. In this context, the beginning of e-commerce development in Turkey, emerged collaterally as the Internet becomes common. Having young population majorly in Turkey, lets the users adapt the information technologies easily and Turkey takes its own place in countries where e-commerce is widely used.Conducted studies marks `Development of E-Commerce in Turkey After 2000's`. In order to understand the development process in the e-commerce sector from 2000 to today, the first part of the study includes general developments in electronic commerce. In the second part of the research, statistics includes the development of electronic commerce in the world. In the third part of the research, statistics about the development of electronic commerce in Turkey. In the fourth part of the research, econometric analysis related to the discussed subject. The data set of the research covers e-commerce volume, inflation figures, industrial production index, consumer confidence index and credit card number. The findings and the statistical tests performed are mentioned in the fourth part of the research.Keywords: E-Commerce , Factors Effecting E-Commerce , Internet Salesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de 2000 yılı sonrası e-ticaretin gelişimi
dc.title.alternativeDevelopment of e-commerce in Turkey after 2000
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10312720
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid607608
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess