Show simple item record

dc.contributor.advisorKaplan Sayı, Ayşin
dc.contributor.authorBüyükünal Göyçek, Elif Engin
dc.date.accessioned2020-12-04T17:44:36Z
dc.date.available2020-12-04T17:44:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94535
dc.description.abstractÜstün zekâlı öğrencilerin, akademik başarılarının geliştirilmesi yönünde sıkıntılar yaşanmazken, duygusal zekâlarının geliştirilmesi ve toplumsallaşma problemlerinin aşılmasında sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu problem göz önüne alınarak ilköğretim 2. Sınıf düzeyinde üstün zekâlı öğrenciler için `Sosyal Hayatta Ben` adlı program oluşturulmuştur. Bu program 5 modülden oluşmaktadır.Çalışma İstanbul ilinde, 24 Eylül 2018 tarihinde başlatılmıştır. İstanbul'un Sarıyer ilçesinde başlatılan uygulamada WISC-R zekâ testi ile üstün zekâlı tanısı almış 10 öğrenci ile çalışılmıştır. Çalışma öncesinde ve sonrasında öğrencilere Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ) kullanılmıştır. Yapılan ön test ve son testlerdeki farklar incelenmiştir. Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ)'nde ele alınan 5 modül ilişkiyi başlatma becerileri (ibb), grupla iş yapma becerileri (giyb), duygusal beceriler (db), kendini kontrol etme becerileri (kkeb), saldırgan davranışlarla başa çıkma becerileri (sdbçb)dir.Anahtar Kelime: Üstün Zekâ, Üstün Zekâlı Öğrenciler, Sosyal Beceri, Duygusal Beceri, Eğitim Modelleri
dc.description.abstractEFFECTS OF SOCIAL EMOTIONAL DEVELOPMENT PROGRAM ON THE SOCIAL AND EMOTIONAL SKILLS OF GIFTED CHILDRENABSTRACTWhiletherearenodifficulties in improvingtheacademicachievement of giftedstudents, therearedifficulties in improvingtheiremotionalintelligenceandskills of overcomingsocializationproblems. Consideringthis problem, forprimaryeducationstudentsthataresecondgrade, a program called `I in social life` has beencreatedforgiftedstudents. This program consists of 5 modules.Thestudywaslaunched on 24 September 2018 in Istanbulprovince. Theapplication, whichwaslaunched in theSariyerDistrict of Istanbul, wasstudiedwith 10 studentswhowerediagnosedwithsuperiorintelligencethroughthe WISC-R intelligence test. TheSocialSkillsAssessmentScale (SSAS) wasusedforstudentsbeforeandafterthestudy. Thedifferences in thepreliminaryand final testswereexamined. The 5 modulescovered in theSocialSkillsAssessmentScale (SSAS) arerelationshipinitiationskills (ris), group-relatedskills (grs), emotionalskills (es), self-controlskills (scs), copingskills (cs).Key Words: Giftedness, GiftedStudents, Social Skills, Emotional Skills, Education Modelsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleSosyal duygusal gelişim programının üstün zekalı çocukların sosyal ve duygusal becerilerine etkisi
dc.title.alternativeEffects of social emotional development program on the social and emotional skills of gifted children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-05
dc.contributor.departmentPsikiyatri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10310025
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid607115
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess