Sosyal duygusal gelişim programının üstün zekalı çocukların sosyal ve duygusal becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Kaplan Sayı, Ayşin | |
dc.contributor.author | Büyükünal Göyçek, Elif Engin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:44:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:44:36Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94535 | |
dc.description.abstract | Üstün zekâlı öğrencilerin, akademik başarılarının geliştirilmesi yönünde sıkıntılar yaşanmazken, duygusal zekâlarının geliştirilmesi ve toplumsallaşma problemlerinin aşılmasında sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu problem göz önüne alınarak ilköğretim 2. Sınıf düzeyinde üstün zekâlı öğrenciler için `Sosyal Hayatta Ben` adlı program oluşturulmuştur. Bu program 5 modülden oluşmaktadır.Çalışma İstanbul ilinde, 24 Eylül 2018 tarihinde başlatılmıştır. İstanbul'un Sarıyer ilçesinde başlatılan uygulamada WISC-R zekâ testi ile üstün zekâlı tanısı almış 10 öğrenci ile çalışılmıştır. Çalışma öncesinde ve sonrasında öğrencilere Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ) kullanılmıştır. Yapılan ön test ve son testlerdeki farklar incelenmiştir. Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ)'nde ele alınan 5 modül ilişkiyi başlatma becerileri (ibb), grupla iş yapma becerileri (giyb), duygusal beceriler (db), kendini kontrol etme becerileri (kkeb), saldırgan davranışlarla başa çıkma becerileri (sdbçb)dir.Anahtar Kelime: Üstün Zekâ, Üstün Zekâlı Öğrenciler, Sosyal Beceri, Duygusal Beceri, Eğitim Modelleri | |
dc.description.abstract | EFFECTS OF SOCIAL EMOTIONAL DEVELOPMENT PROGRAM ON THE SOCIAL AND EMOTIONAL SKILLS OF GIFTED CHILDRENABSTRACTWhiletherearenodifficulties in improvingtheacademicachievement of giftedstudents, therearedifficulties in improvingtheiremotionalintelligenceandskills of overcomingsocializationproblems. Consideringthis problem, forprimaryeducationstudentsthataresecondgrade, a program called `I in social life` has beencreatedforgiftedstudents. This program consists of 5 modules.Thestudywaslaunched on 24 September 2018 in Istanbulprovince. Theapplication, whichwaslaunched in theSariyerDistrict of Istanbul, wasstudiedwith 10 studentswhowerediagnosedwithsuperiorintelligencethroughthe WISC-R intelligence test. TheSocialSkillsAssessmentScale (SSAS) wasusedforstudentsbeforeandafterthestudy. Thedifferences in thepreliminaryand final testswereexamined. The 5 modulescovered in theSocialSkillsAssessmentScale (SSAS) arerelationshipinitiationskills (ris), group-relatedskills (grs), emotionalskills (es), self-controlskills (scs), copingskills (cs).Key Words: Giftedness, GiftedStudents, Social Skills, Emotional Skills, Education Models | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Sosyal duygusal gelişim programının üstün zekalı çocukların sosyal ve duygusal becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | Effects of social emotional development program on the social and emotional skills of gifted children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-05 | |
dc.contributor.department | Psikiyatri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10310025 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 607115 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Psikoloji Bilim Dalı |