Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyılmaz, Ömer
dc.contributor.authorDemir, Kevser
dc.date.accessioned2020-12-04T17:44:24Z
dc.date.available2020-12-04T17:44:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94529
dc.description.abstractMüslümanlar ilk yıllardan itibaren Kur'an'ın okunmasına, anlaşılmasına ve yeni yetişen nesillere öğretilmesine, dahası ezberlenmesi ve ezberletilmesine büyük önem vermişlerdir. Bu anlamda hafızlık eğitimi, tüm dünya Müslümanları tarafından yüzyıllardır gerçekleşen köklü bir eğitimdir.Bu araştırmada geçmişten günümüze süregelen hafızlık eğitiminin; eğitimi veren eğitmenler, verildiği mekanların fiziksel koşulları, süresi, hafızlık yaptırma tekniği, eğitimin alındığı yaş, eğitimin sosyal hayata etkileri gibifaktörler göz önünde bulundurularak, gerek hafızlığın tamamlanma aşamasında, gerekse tamamlandıktan sonra, sosyal hayata ve bireysel yaşama katkıları araştırılmış olup; hafızlık eğitimi almış bireylerde benlik saygıları konusu üzerinde durulmuştur.Çalışmada, hafızlık eğitimi alan bireylerin benlik saygıları nitel bir metotla araştırılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma türlerinden görüşme tekniğinin bir çeşidi olan yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmayı oluşturan örneklem grubu, hafızlık eğitimini tamamlamış, her biri farklı mesleklerde çalışan 30 bireyden oluşmaktadır.Araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında, araştırmanın konusu, amacı ve önemi ile beraber, bu konuda yapılmış olan çalışmalar ile ilgili literatür araştırmasına yer verilmiştir.Araştırmanın ikinci bölümünde hafızlığın İslam kültüründeki yeri, hafızlık yöntem ve teknikleri vb. konular işlenmiştir. Üçüncü bölümde ise kişilik, benlik ve alt kavramları konu edilmiştir. Dördüncü bölümde çalışmanın yöntem kısmı üzerinde durulmuş olup; devamında bulgular ve yorumlar bölümünde, katılımcılar ile yaptığımız görüşme sonucunda verilen cevaplar içerik analizi yöntemi ile yorumlanmıştır. Çalışma, son bölüm olan sonuç ve öneriler kısmında araştırma bulgularının değerlendirmesi ve araştırma ile ilgili daha sonra yapılacak çalışmalar adına sunulan öneriler ile son bulmaktadır.Anahtar kelimeler: Hafızlık, Kişilik, Benlik, Benlik Saygısı, Benlik Bilinci
dc.description.abstractMuslims have considered important that reading, understanding teaching to new generation, morover memorize and memorized of Quran since first years. In this case, memory education is the one of the well-established education all over the World.In conducted which under all these knowledge of memory training from past until today, trainers who trained, phisical conditions of place, duration, memory technique, age, effects to social life etc factors which considered, both at complation stage of memory and after complation, it's contributions has been searched in terms of social and individual life. It has been emphasized on self-respect issue of people who trained memory.In this study self respect of individuals receiving memory education will qualitative method. In this searching interview form which kind of semi-structured was used. In the sample groupthat consist on the searching group there are 30 people, complated the memory training and work on different jobs.Research consists of 6 sections. In the introduction section there are subject of research, with target and importance, conducted researches in this field an literature researching.In the second section, placement of the memory education in islamic culture, methods ans technics of memory training topics are covered.In the third section, method part of study is emphasized, it continious in the comments and evidence end of the interviews with participants. Answers was reviewed with content analysis method. The study concludes with that last part of conclusion and in the suggestion section examine of the searhcing and suggestions which related the research.Key words: memory, personality, ego, respecting to ego, self-consiciousnessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleHafızlık eğitimi almış bireylerin benlik saygısı üzerine nitel bir çalışma
dc.title.alternativeThe qualitative study on selfrespect of people getting memory education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-08
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10309768
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid622833
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess