Show simple item record

dc.contributor.advisorBalyer, Aydın
dc.contributor.authorAlp, Elif
dc.date.accessioned2020-12-04T17:44:14Z
dc.date.available2020-12-04T17:44:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94524
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; eğitimin insancıllaştırılmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma genel tarama modelinde gerçekleştirilmiş betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini İstanbul il Milli Eğitim Müdürlüğü Başakşehir ve Beylikdüzü ilçelerinde bulunan kamu ve özel eğitim kurumlarında görev yapan basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre belirlenen toplamda 1020 öğretmen oluşturmuştur. Veriler araştırmacı tarafından beşli likert formatında geliştirilmiş 3 alt boyut ve 30 maddeden oluşan 'Eğitimin İnsancıllaştırılmasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi' ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri SPSS istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları; Eğitimin İnsancıllaştırılmasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi Ölçeğinin alt boyutları ile öğretmenlerin cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Ölçeğin alt boyutları ile öğretmenlerin yaş değişkeni arasında da anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Mevcut ölçeğin, insancıl eğitim hakkındaki düşünceler ve akademik sürecin insancıl eğitime yansıması alt boyutunun öğretmenlerin branş değişkenine göre farklılaştığı görülmektedir. Ön Lisans mezunu öğretmenler ile Lisans mezunu ve Yüksek Lisans mezunu öğretmenler arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin mesleki kıdemleri arasında da anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin çalıştıkları kurum değişkenine göre de anlamlı farklılıklar görülmüştür. Bu sonuçlardan hareketle öğretmenlere yönelik eğitimin, öğrenciler açısından daha anlamlı kılınması anlamına gelen eğitimin insancıllaştırılması ve insancıl eğitim ile ilgili bir takım seminerler düzenlenmelidir.Anahtar Kelimeler: İnsan, Öğretmen, Eğitim, İnsancıl Eğitim, Eğitimin İnsancıllaştırılması
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine teachers' views on humanizing education. The research was a descriptive study conducted in general survey model. The sample of the study consisted of a total of 1020 teachers working in public and private schools in Başakşehir and Beylikdüzü townships in Istanbul. The data were gathered with `Determining Teachers' Views on Humanizing Education` scale developed by the researchers in a 5-point Likert type. The scale had 3 sub-dimensions and 30 items. The data were analyzed with SPSS statistical package program. The results showed that there is no significant difference between the sub-dimensions of humanizing education scale and teachers' gender and age variables. Thoughts about humanizing education and the reflection of academic process to humanizing education sub-dimension differ according to teachers' branch variable. Significant differences were also found between associate degree teachers and undergraduate and graduate teachers. Significant differences were observed according to teachers' professional seniority and school type variable. It is recommended that in order to make education more meaningful for students, a series of seminars should be organized about humanizing education.Keywords: Human, Teacher, Education, Humanistic Education, Humanizing Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitimin insancıllaştırılmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining teachers' views on humanizing education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10321655
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid618630
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess