Show simple item record

dc.contributor.advisorEker, Engin
dc.contributor.authorKartel, Osman
dc.date.accessioned2020-12-04T17:44:07Z
dc.date.available2020-12-04T17:44:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94520
dc.description.abstractBu çalışmada üstün yetenekli ve normal öğrencilerin benlik saygısı ve bağlanma düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmaya 137 BİLSEM ve 137 ilkokul, ortaokul öğrencisi katılmıştır. Örneklemde 147 öğrenci kız, 127 öğrenci erkektir. Örneklem 10-15 yaş grubu öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada Kern's Güvenli Bağlama Ölçeği ve Kendine Saygı Ölçeği kullanılmıştır. Analizler SPSS 21 istatistik paket programında yapılmıştır. Verilerin analizinde; frekans ve yüzde dökümleri alınmıştır. Değişkenler arasındaki farklılaşmanın belirlenmesi için analizinde ise tek yönlü varyans analizi (F testi) uygulanmış ve korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda üstün yetenekli öğrencilerin benlik saygı puanlarının iyi düzeyde olduğu, sınıf düzeyine, cinsiyete, aile gelir düzeyine göre farklılaşmadığı, normal öğrencilerin benlik saygısı puanlarının iyi düzeyde ve sınıf düzeyine, cinsiyete, aile gelir düzeyine göre farklılaşmadığı saptanmıştır. Yaptığımız çalışmada iki grubu karşılaştırdığımızda üstün yetenekli öğrencilerin benlik saygısı düzeylerinde normal öğrencilere göre olumlu yönde fark olduğu tespit edilmiştir. Üstün yetenekli ve normal öğrencilerin güvenli bağlanma puanları karşılaştırıldığında üstün yeteneklilerin güvenli bağlanma puanlarının normal öğrencilere göre yüksek olduğu görülmüştür. Üstün yetenekli öğrencilerin benlik saygı ile güvenli bağlanma arasındaki ilişki düzeyinin normal öğrencilere göre daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçları, sınırlılıkları ve gelecek çalışmalar için öneriler tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare the self-concept and attachment levels of highly gifted and normal students. 137 primary-secondary school students and 137 BİLSEM students participated in the study. In this sample group, 147 students were female and 127 students were male. The sample group consisted of students aged 10-15 years. Kerns' Attachment Security Scale and Self-Concept Scale were used in the study. SPSS 21 statistical package program was used for analysis. In the analysis of the data; frequency and percentage teeming were done. One-way analysis of variance (F test) was implemented and coefficients of correlation were calculated to determine the difference between the variables. As a result of the analyses, it was found that the self-concept scores of gifted students were at a high level and did not differ according to grade, gender and family income level. Concordantly, the self-concept scores of normal students were at a high level and did not differ according to grade, gender and family income level, too. Comparing the two groups in our study, it was found that there was little difference in self-concept levels. It concluded that the attachment scores of gifted students and normal students were moderate. As a result of the comparison of these two groups, it was observed that the attachment scores of gifted students were higher than normal students. It was concluded that the level of relation between gifted students' self-concept levels and attachment was higher than normal. The results, limitations and recommendations for future studies were discussed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜstün yetenekli ve normal öğrencilerin benlik saygısı ve bağlanma düzeylerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of self-concept and attachment levels of highly gifted and normal students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-07
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10313962
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid607758
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess