Show simple item record

dc.contributor.advisorYenğin, Deniz
dc.contributor.authorAslanli, Taha
dc.date.accessioned2020-12-04T17:44:03Z
dc.date.available2020-12-04T17:44:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94518
dc.description.abstractGenel Seçim'lerde parti imajı oldukça ön planda olurken, Yerel Seçim'lerde zaman zaman aday imajı, parti imajının önüne geçebilmektedir. Söz konusu öncelik değişimine genellikle izin vermeyen Türkiye siyasi partileri, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Ankara Büyükşehir Belediyesi gibi stratejik güç göstergesi belediyeleri kazanmak adına bu prensiplerinden ödün verebilmektedir. Partilerin bu anlamda sağladığı opsiyon, kampanya yöneticilerinin dijital medyada daha rahat içerik üretme, kullanıcıların oluşturduğu etkili içerikleri, kampanya sürecine dahil etme imkanı yakalamasını sağlamaktadır. 'Dijital Medya' diye tanımlanabilecek bu mecra, algoritması dolayısıyla, geleneksel medyaya nazaran daha kolay ve daha hızlı imaj oluşturma kabiliyetine sahiptir. Bu araştırmada Halkla İlişkiler biliminde aday imajının ön planda olduğu seçim kampanyalarının seçim süreç ve sonuçlarına etkisinin ortaya çıkarılması, geçmişte yapılan örnek seçim çalışmaları analiz edilerek varılan sonuçlar ile gelecek yerel seçim kampanyaları için öneri ve stratejiler geliştirilmesine olanak sağlanması hedeflenmektedir. Anahtar kelimeler: Siyasal İmaj, Algı Yönetimi, Yerel Seçimler. Dijital Medya, Dijital Propaganda
dc.description.abstractWhile the image of the party is quite front alI in the General Elections, the image of some of the candidate's can be front all across the image of party in the Local Elections. Turkish Political parties which generalydont allow the change of priority, can promise these principles on behalf of winning them unicipalitiesthat the strategic strength indicator like İstanbul and Ankara Metropolitan Municipalities. The option projided by theparties in this sense compaign managers to create more comfortable content, on digiital media to include effectivve process. This medium which will be definet as digital media, has the ablitiy to create images easier and faster than traditional media do to it algorithm. In this study, it's aimed that the results of the analysis of the selection works done in the past and the suggestions and strategies for the future local election compaigns are aimed to be made possible by revealing the effect of the election compaigns and the result of the election compaigns of the public science. Keywords: PoliticalImmediate, Perception Administration, LocalElections, Digital Media, DigitalPropagand.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleSiyasal imaj oluşumunda dijital propaganda: 2019 yerel seçimleri ve İBB başkan adayları üzerine bir inceleme
dc.title.alternativePerception administration in political digital propaganda: An investigation on 2019 local elections and İBB president' chairman
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-14
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10308758
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid601988
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess