Show simple item record

dc.contributor.advisorElmalı, Hüseyin
dc.contributor.authorAl-Hamad, Jamal
dc.date.accessioned2020-12-04T17:42:11Z
dc.date.available2020-12-04T17:42:11Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94461
dc.description.abstractBu çalışmada Marmara Üniversitesi'nde başlangıç seviyesinde Arapçayı yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler örneğinde, anadili Arapça olmayanların konuşma becerisinin gelişiminde öğretici ezgililerin işlevini hedefledik. Başlangıç olarak bu çalışmanın sınırlarını ve varsayımlarını ortaya koyarken, önemini, hedefini ve problemini açıkladık. Çalışmada iki yöntemden meydana gelen ilmi yöntemi esas aldık. Birincisi, teorik çerçevede kullanılan analitik yöntemdir. Burada ezgilerin anlamı, türleri ve öğretimde kullanma yollarını, temellerini ve ölçülerini izah etmek suretiyle ele aldık. Ezgilerin anadili Arapça olmayanlara Arapça öğretimindeki işlevini de açıkladık. Bundan sonra Amerika rehberlik konseyine göre konuşma becerisi, anlamı, doğası ve ölçüleri üzerinde durduk. İkinci yöntem ise, araştırmayı ilmi çerçevede takip ettiğimiz pratiğe dayalı yöntemdir. Araştırmayı bu şekilde sınırladık ve 120 erkek ve kız öğrenciyi örnek olarak kullandık. Sonrasında uygulanması için pratik bir tasavvur ortaya koyduk. Son olarak çalışmada bilimsel sonuçları ve bunlardan beklenen davranışsal hedefleri ortaya koyduk. Araştırma aracımız testtir. İki zamanda dış grup testi prosedürü aracılığıyla araştırma aracının doğruluğu üzerinde durduk ve istatistik oran olarak Alpha Cronbache sistemini kullandık. Ulaştığımız sonuç (0.884)'dür. Bu, istatistik bilginleri nazarında araştırma aracının doğruluğunu gösteren bir sonuçtur. Bundan sonra her iki grubun eşleştiğinden emin olmak için bu iki grubun kontrol ve deneyimi için ön test uyguladık. Aritmetik ortalama, iki grubun (76.3) olan kontrol ve (76.23) olan deney toplamı arasında istatistik göstergeye sahip hiç bir farkın olmadığını göstermiştir. Sonra bağımsız değişkenin ve ezgiler yoluyla öğrenilen bağımlı değişken üzerindeki temsilin-ki bu konuşma becerisidir.- etken rolünü görmek hedefiyle, iki grubun kontrol ve deneyimi için uzaktan bir test uyguladık. Bağımsız değişken aracılığıyla öğretilen deneyimsel gruba elverişli olumlu istatistik göstergeye sahip bir farkın bulunduğunu gözlemledik. Bu da aritmetik ortalaması olan her iki grubun (75.1) olan konrolü ve (87.8) olan deney grubu arasında bir karşılaştırma şeklinde yapılmıştır. Sadece bununla yetinmedik. Aynı zamanda istatistik araçlarının en önemlilerinden biri olan testi de kullandık. Bu ise, her iki grubun kontrol ve deneyiminin uzaktan testi sonuçları arasında bir karşılaştırma hedefiyle yapılmıştır. T= (-14,223) değerinin -bu deneyimsel grubun ve kontrol grubunun ortası arasında bir farklılığın bulunduğunu ifade eder.- tıpkı (000t)'ye eşlik eden değerin, (0005)'in gösterge seviyesinden daha az olmasına benzediği sonuçları ortaya çıkardık. Bağımsız değişken ve bağımlı değişken arasında olumlu bir ilişkinin varlığını gösteren bir durumdur. Bununla birlikte, bu çalışmada dayandığımız varsayımsal ilkelerin -ki bu bağımsız değişken ve öğretici ezgiler yoluyla öğrenilen temsil arasında ve bağımlı değişken ve ana dili Arapça olmayan öğrencilerin Arapçadaki konuşma becerisini güçlendirme temsili arasında olumlu bir ilişkinin varlığıdır.- doğruluğu desteklenmiş olur. Çalışmanın sonuçlarına istinâden, farklı seviyelerde diğer becerilerde ezginin işlevi ve etkisini iyice araştıran tamamlayıcı çalışma ve araştırmaların olmasını önerdiğimiz gibi, konuşma ve dinleme becerilerini öğretmekte ezgilerin kullanımını ve bu kullanımın geliştirilmesinin gerekliliğine vurgu yaptık.
dc.description.abstractIn this research, I aimed at determining the effectiveness of educational songs in developing speaking skills for non-native Arabic language learners trough a sample of learners in the beginners' level, at the University of Marmara. At the outset, I have shown the importance of this research, its purpose, and its potential problems.Dopted the scientific method, which consisted of two approaches. First, the descriptive analytical method that was used within the theoretical framework, and dealt with the concept of songs and songs' types and presentation method in the educational process. In addition to clarifying the foundations and standards, I also explained the importance of using songs in teaching Arabic to non-native learners of Arabic. Then I introduced the skill, concept, nature, and standards according to The American centre ACTFL. The second method is the experimental method, which I followed and worked within the practical framework of the research. I identified the research population and determined the allocated sample, which included 120 male and female students, and then I set up a practical lay out to conduct it, then I identified the scientific material and the target behavioral objectives. Research Tool: Testing, I verified its reliability and consistency by testing an external group over two periods, and then used the Alpha Cronbache equation as a statistical equation. The result I got was (0.884), which is a very good result that indicates the validity of the research tool and the reliability as accepted by experts, and then I conducted a pre-test of both control and experimental groups in order to ensure the evenness of the two groups. The arithmetic mean revealed that there was no significant Statistical difference between the results of the two groups which were (76.3) for the controlled group and (76.23) for the experimental group, and then I tested the two controlled and experimental groups in order to determine the active role of the independent variable, which is learning through songs on the dependent variable, which is the speaking skill, I noticed a difference of statistical significance In favor of the experimental group, which was subjected to education through the independent variable, by comparing the arithmetic mean of both controlled groups (75.1) and the experimental group (87.8). Furthermore, I used one of the most important statistical tools, the (T.Test), in order to compare the results of the post-test of both controlled and experimental groups, the results showed that the value of t = (-14,223), which means that there is a difference between the mean of the experimental group and the mean of the controlled group. The value associated with (000 t) is less than the level of significance (0.05), which indicates the existence of positive correlation between the independent variable and the dependent variable and thus confirms the validity of the basic hypothesis adopted in this research: a positive relationship between the variable Independent and represented by educational songs.Based on my research results, I recommend the need for further research aimed at developing the use of songs and adopting them as a major aid in the teaching of speaking and listening skills, and I suggest that there should be more complementary studies and research to my research to explores the impact and effectiveness of songs on other skills at different levels.en_US
dc.languageArabic
dc.language.isoar
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.titleفعّالية الأناشيد في تنمية مهارة المحادثة لدى متعلمي اللغة العربية الناطقين بغيرها( المستوى المبتدئ أنموذجاً )
dc.title.alternativeAnadili Arapça olmayan öğrencilerin konuşma becerisinin gelişmesinde ezgilerin etkisi (Başlangıç seviyesi örneği) - The effectiveness of educational songs in developing speaking skills for nonnative Arabic language learners (Beginners' level as an example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-20
dc.contributor.departmentArap Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmConstant initial concentration model
dc.identifier.yokid10336071
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid642170
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineArap Dili Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess