dc.contributor.advisor | Rahımı Alıshah, Akbar | |
dc.contributor.author | Moshfeghdeljoo, Fatemeh | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:41:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:41:51Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-04-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94450 | |
dc.description.abstract | Öğrenme, risk altındaki öğrenciler için çok zorlu bir süreçtir. Bu ilkin öğrencileri tarafından sınıfa çok sayıda engel getirilir ve bu engeller öğretmenlerin başarılı olmalarına yardımcı olmak için uygun yolları uygulamalarını gerektirir. Bugüne kadar üstlenilen risk altındaki öğrencileri etkileyen faktörler üzerine yapılan araştırmalara dayanarak, `risk altındaki` öğrencilere, öğretim yöntemlerini geçersiz kılma konusunda zorluklar sunulmamaktadır. Bu yöntemler için odak noktası temel becerilerdir. Risk altındaki öğrencilerin karmaşık düşünme becerilerini kullanmaları gerekir. Bu hedefe ulaşmak, motivasyona sahip olmayı ve zorlukların yüceltilmesini gerektirir ve öğretmenler, sıradan öğrenciler için olduğu gibi problem çözme, akıl yürütme ve bağımsız düşünmenin ilerlemesini arttırmak için onlara katkıda bulunmalıdır (Means, Chelemer ve Knapp, 1991). Bir kaynak, teknoloji, öğretme ve öğrenmenin yerine geçen bir yöntem olarak daha fazla anlaşılmaktadır. İlk aşamada, bu çalışma EFL öğretmenlerinin CIT (Bilgisayar Bilgi ve Teknoloji) bilgisini, EFL öğretmenlerinin teknoloji kullanımı üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmanın bir diğer amacı da EFL öğretmenlerinin CIT kullanımının EFL öğrencilerinin İstanbul'daki bir dil merkezi ve hazırlık okulundaki başarıları üzerindeki etkilerini anketlerle belirlemektir. Bu çalışmadan elde edilen veriler, EFL öğretmenlerinin bilgilerinin ortalama bir seviye olduğunu göstermektedir. Ayrıca, Bulgular EFL öğretmenlerinin teknoloji kullanım durumlarının ortalama düzeyde olduğunu göstermektedir. Sonuçlar, EFL öğretmenlerinin CIT bilgisi düzeyleri ile eğitimde CIT kullanım sıklıkları arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Yani, BİT konusunda bilgi düzeyi ne kadar yüksekse, eğitimde kullanım düzeyi de o kadar yüksek olur. Ortalama bilgi seviyesi ne kadar yüksek olursa, BİT o kadar fazla kullanır. Ayrıca, bulgular CIT kurslarına katılan öğretmenlerin bir şekilde daha bilgili olduklarını göstermektedir. Öğretmenlerin teknoloji kullanımı (yüksek / düşük) ve EFL öğrencilerinin puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Bulgulara göre, yüksek CIT kullanıcısı olan EFL öğretmenleri evlat edinme düzeyi olarak adlandırılan düzeydedir. EFL öğretmenlerinin risk altındaki öğrencileriyle iletişimde teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak ele alamadığı etkili engeller kişiselleştirilmiş öğrenme ve karmaşık düşünme becerileridir. Sonuçlar, EFL öğretmenlerinin öğrencilerine meydan okumak ve karmaşık düşünme becerilerini kullanmaya teşvik etmek için teknolojiyi kullanmadığını göstermektedir.Bu çalışmanın ikinci aşaması, teknolojinin `risk altındaki` öğrencilerin başarıları üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. On iki EFL `risk altındaki öğrenciler` arasında önemli bir fark başarı geleneksel olandan ziyade teknoloji ile öğretilirken ortaya konmuştur. Aslında, teknoloji kullanımı `risk altındaki` öğrencilerin başarı oranlarına katkıda bulunur. Bu çalışmanın son aşaması EFL öğretmenlerinin `risk altındaki` öğrencilerle ilgili yaklaşımları ve deneyimlerini ve `risk altındaki` öğrencilere yardımcı olmadaki tutumlarını, yöntemlerini ve teknoloji kullanım miktarlarını araştırmaktadır. Veriler, 2019-2020 akademik yılında İstanbul'da bir hazırlık okulunda ve bir dil akademisinde on deneyimli öğretmenle yapılan açık uçlu bir anketle toplanmıştır. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar, EFL öğretmenlerinin, bazı risk altındaki öğrencilerle teknolojiyi kullanmasına rağmen bir şekilde yararlı olduğuna inandığını, ancak başka bir öğrenme engeli oluşturduğuna inanıyor. Bulgular, EFL öğretmenlerinin tutumları ile sınıflarında teknoloji kullanımı arasında bir çelişki olduğunu göstermektedir. EFL öğretmenleri, risk altındaki öğrencileriyle uğraşırken teknolojiyi kullanmaya yönelik olumlu bir tutum sergilemektedir, ancak yine de `risk altındaki` öğrencileriyle uğraşırken teknolojinin düşük kullanıcılarıdır. Teknoloji eğitim sınıfları EFL öğretmenleri ve öğrencileri için kuvvetle hissedilir. Teknolojiyi duygusal ve alternatif bir şekilde kullanan öğretmenler, yetkililerinden bir ZORUNLU olmalı ve öğrencilerini değerlendirirken teknolojiyi kullanmaları istendiğinde, hepsi uyguladığında yönetmelidir. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlardan, yetkililerin ve politika yapıcıların EFL öğretmenlerinin sınıflarında teknolojiyi kullanma biçiminde önemli rolleri olduğu anlaşılmaktadır. Anahtar Kelimeler: Risk altındaki öğrenciler, CIT (bilgisayar ve bilgi teknolojisi), Araştırmacılar | |
dc.description.abstract | Learning is a tantamount to a battle for at-risk students. Numerous hindrances are brought by these to the classroom and these hindrances entail teachers to implement proper ways assist them to succeed. Based on research on factors affecting at-risk students undertaken to date, `at-risk` students are not provided with adequate challenges in teaching methods. Focusing point for these methods are basic skills. At-risk students need to use complex thinking skills. Achieving this goal requires being motivated and run the gauntlet of difficulties and teachers need to contribute them to boost the progression of problem solving, reasoning and independent thinking as they do for ordinary students (Means, Chelemer, & Knapp, 1991). One source, technology is being more discerned as a substitute method for teaching and learning. The first phase of this study aims to investigate the EFL teachers' ICT (Information and communication Technology) knowledge, its impacts on EFL teachers' technology use. Another purpose of this study is to determine the impact of EFL teachers' ICT use on EFL students‟ achievements in a language center and a preparatory school in Istanbul through questionnaires. The data achieved from this study demonstrates that EFL teachers' knowledge is an average level upwards. Also, Findings show that the technology use status of EFL teachers was at average level. The results reveal that there is a significant correlation between the levels of EFL teachers' ICT knowledge and their frequency use of ICT in education. That is to say, the higher the level of knowledge on ICT, the higher its level of use in education. The higher the mean level of knowledge, the more the ICT use. Also, findings show that teachers attending ICT courses were somehow more knowledgeable. No significant relation between EFL teachers' use of technology(high/low) and EFL students' scores was found. Finding shows that EFL teachers who were even high users of ICT, are in a level which is called adoption level. The effective barriers that EFL teachers are not able to address by utilizing technology effectively in dealing with their at-risk students are individualized learning and complex thinking skills. The results indicate that the EFL teachers are not using technology to challenge their students and encourage them to use complex thinking skills.The second phase of this study, aims at determining the effect of technology on `at-risk` students' achievements. A significant difference on twelve EFL `at-risk's students' achievement while they are taught through technology rather than traditional one was demonstrated. In fact, technology use contributes to the increased `at-risk` students' success rates. The last phase of this study explores EFL teachers approaches and experiences dealing with `at-risk` students and their attitude, methods and amount of technology usage in assisting `at-risk` learners. The data collected through an open-ended survey with ten experienced teachers in a preparatory school and a language academy in Istanbul in academic year 2019-2020. Results gained from this study show that EFL teachers believe that although using technology with some at-risk students are beneficial but for others it generates another learning barrier. Findings indicate that there is a contradiction between the EFL teachers' attitude and their use of technology in their classes. The EFL teachers hold a positive attitude toward using technology in dealing with their at-risk students but still they are low users of technology in dealing with their `at-risk` students. Technology training classes is strongly felt for EFL teachers and students. Authorities and policy makers have a crucial role on EFL teachers' effective use of technology. Teachers' utilizing technology in an affective and alternate way should be a must by the authorities and managers of EFL centers.Keywords: At-risk students, ICT (information and communication technology), Underachievers | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Exploring the effects of teachers` technology use in EFL classrooms: A case of at-risk students | |
dc.title.alternative | EFL'de öğretmenlerin teknoloji kullanımının etkilerini keşfetmek sınıflar: Risk altındaki öğrencilerden bir olgu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10321307 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 618610 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı | |