Show simple item record

dc.contributor.advisorÖge, Ercan
dc.contributor.authorIsmail, Mona M.I.
dc.date.accessioned2020-12-04T17:41:18Z
dc.date.available2020-12-04T17:41:18Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94433
dc.description.abstractTemel bir psikolojik süreç olan motivasyon, hayatımızın her alanınında ön plana çıkmakla birlikte çalışma yaşamının başarısını etkileyen en önemli konuların başında gelmektedir. Yaşanan hızlı değişim ve yoğun rekabet, işletmeleri varlıklarını devam ettirmede zorlamaktadır. Bu süreçte işletmelerin varlıklarını devam ettirebilmeleri güçlü bir finansal yapı ile birlikte nitelikli işgücüne bağlıdır. İşletmelerin varlıklarını devam ettirme ve belirlediği hedefleri gerçekleştirebilmesi, bu nitelikli çalışanların bilgi, beceri ve yeteneklerinin doğru değerlendirilmesi ve verimli kullanılması ile yakından ilişkilidir. Bu bağlamda motivasyon konusu işletmeler için önem arz ederken ve çalışanların da başarılı bir performans ortaya koymasında itici bir güç özelliği taşımaktadır.Çalışanların yetkinliklerini başarılı performansa dönüştürmelerinde motivasyon önemli bir katalizördür. Bu amaçla yapılan çalışmada, motivasyon ve motivasyon araçlarının çalışanların işten ayrılma niyeti üzerine etkisinin eğitim sektöründeki çalışanlar üzerinde araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada, anket yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma, 2019 yılı baz alınarak, İstanbul ili Bağcılar ilçesinde yapılmıştır. Genel sınırlılık ise, Bağcılar ilçesinde faaliyet gösteren Türk ve Arap okullarına özgü olmasıdır. Çalışma İstanbul Bağcılar ilçesinde bulunan ve eğitim faaliyeti veren Türk ve Arap okullarını kapsamaktadır. Araştırmanın evrenini, 2019 yılında İstanbul İli Bağcılar ilçesinde faaliyette bulunan Türk ve Arap okullarının 320 çalışanı oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında ise 230 çalışana ulaşılmıştır. Dolayısıyla araştırmanın örneklemi 230 çalışandan oluşmaktır. Anket sonuçlarına göre elde edilen veriler ise SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada içsel ve dışsal motivasyon araçlarının çalışanların işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Katılımcılar için motivasyon araçları ile işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkiler incelendiğinde ise; içsel motivasyonun işten ayrılma niyeti ile istatistiksel açıdan anlamlı ve negatif yönlü ilişki içerisinde olduğu gözlenmiştir. Bu çalışma sonucunda; içsel motivasyonu yüksek olan çalışanların işten ayrılma eğilimlerinde azalma olduğu görülürken, dışsal motivasyon araçları ile işten ayrılma niyeti arasında ise istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki saptanamamıştır.Anahtar Kelimeler: Motivasyon, içsel motivasyon, dışsal motivasyon, işten ayrılma niyeti
dc.description.abstractMotivation, which is a basic psychological process, comes to the forefront in all areas of our lives, but it is one of the most important issues affecting success in working life. The rapid change and intense competition are making it difficult for businesses to survive. Maintaining the assets of the enterprises and realizing the targets determined, it is closely related to the correct evaluation and efficient use of the knowledge, skills and abilities of these qualified employees. In this context, the issue of motivation becomes important for businesses and is a driving force for the successful performance of employees.Motivation is an important catalyst in place of transforming employee competencies into successful performance. In this study, we will look and investigate the effect of motivation and motivation tools on employees' turnover intention in the education sector. In the study, the methodology is the questionnaire method. This study was carried out in Bağcılar district of Istanbul province on year of 2019. The study's the general limitation is that it is unique to Turkish and Arab schools operating in Bağcılar district. The study includes Turkish and Arab schools in Bağcılar district of Istanbul. The population of the study consists of 320 employees of Turkish and Arab schools operating in Bağcılar district of Istanbul province in 2019. However, under the scope of the research, 230 employees were reached. The data obtained according to the survey results were analyzed with SPSS 22.0 program. In this study, the effect of internal and external motivation tools on employees' turnover intention was investigated; it was observed that intrinsic motivation was statistically significant and negatively correlated with turnover intention. As result of this study, while the tendency of employees with high intrinsic motivation to quit tends to decrease, there was no statistically significant relationship between extrinsic motivation tools and turnover intention.Keywords: Motivation, Internal Motivation, External Motivation, Turnover Intentionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMotivasyon araçlarının çalışanların işten ayrılma niyeti üzerine etkisi: Bağcılar ilçesi özel okullar örneği
dc.title.alternativeImpact of motivation tools on employees' turnover intention: A case study on Bagcilar district private schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-17
dc.contributor.departmentİnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10326210
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid624067
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess