Show simple item record

dc.contributor.advisorUğurlu, Erginbay
dc.contributor.authorHassan, Oladimeji Is-Haq
dc.date.accessioned2020-12-04T17:41:04Z
dc.date.available2020-12-04T17:41:04Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94426
dc.description.abstractKüçük ve Orta Boyutlu İşletmelerin hedeflerini gerçekleştirirken karşılaştıkları zorluklardan biri de dijital pazarlama dünyasına adapte olarak satışlarını nasıl artıracaklarıdır. Bu nedenle bu çalışma Nijerya'daki Küçük ve Orta Büyülükteki İşletmelerin dijital pazarlaması ile satış geliştirmeleri arasındaki ilişkinin varlığını incelemektedir. Bu amacı gerçekleştirmek için, temel veriler Nijerya'da rastgele örneklenmiş 387 küçük ve orta büyüklükteki işletmelerden toplanmıştır. Elde edilen veriler, örneklendirilen işletmelerin özelliklerini, kullandıkları dijital pazarlama stratejilerini ve satış bilgilerini içermektedir. Verilerin analizinde, betimleyici istatistikler, yüzdelikler, frekanslar, regresyon analizleri kullanılmıştır. Analizlerin sonucu göstermektedir ki e-postalar, arama motoru optimizasyonu, tıklama başı ödeme ve online reklamlar dijital pazarlama araçları KOBİ'lerin satış geliştirmeleri üzerinde önemli etkiye sahip işletmelerin satışı ile ilişkilidir. Ancak, sonuçlar KOBİ'lerin sektörde satış gelişimini sürdürebilmeleri için pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak birden fazla dijital aracın avantajından faydalanılması gerektiğini önermektedir.Anahtar kelimeler: Pazarlama, Sayısal Pazarlama, küçük iş, Orta ölçekli işletme, KOBİ'lerin
dc.description.abstractOne of the clear challenges of small and medium enterprises in achieving its objectives is how to improve sales through adaptation to digital marketing world. Hence, this study investigates existence of relationship between digital marketing and sales improvement of small and medium enterprises in Nigeria. To achieve this objective, Primary data were collected from randomly sampled 387 small and medium enterprises in Nigeria, through structured questionnaire. Data collected covered characteristics of sampled firms, digital marketing strategies in use by the firms and information on sales. In analysing the data, descriptive statistics, percentages, frequencies, regression analysis are used. The result of the analysis show that digital marketing tools such as e-mails, search engine optimization, pay per click and online advertising are related to sales of businesses with significant effect on sales improvement of SMEs. However, the result suggests that for SMEs to sustain improved sales in the sector there is need to take advantage of more than one of the digital tools as part of marketing strategies.Keywords: Marketing, Digital marketing, Sales, Small business, Medium enterprise, SMEsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDigital marketing as a key driver of sales improvement among small and medium scale enterprises in Nigeria
dc.title.alternativeNı̇jerya'da küçük ve orta ölçeklı̇ işletmeler arasında satış gelı̇ştı̇rmesı̇nı̇n temel bı̇r sürücü olarak dı̇jı̇tal pazarlama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-15
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDirect marketing
dc.subject.ytmProduct sales
dc.subject.ytmDigital marketing
dc.subject.ytmKnowledge intensive business services
dc.subject.ytmBranch of business
dc.identifier.yokid10325407
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid623857
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess