Show simple item record

dc.contributor.advisorGürol, Mehmet
dc.contributor.authorAydin, Serpil
dc.date.accessioned2020-12-04T17:40:46Z
dc.date.available2020-12-04T17:40:46Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94417
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine ilişkin algılarının farklı değişkenlere göre nasıl bir değişim gösterdiğinin saptanmasıdır. Bu araştırma fenomenoloji (olgu bilim) çalışma modeline uygun olarak yapılmıştır. Araştırma örneklemine bir vakıf üniversitesinin okul öncesi öğretmenliği, ilköğretim matematik öğretmenliği, rehberlik ve psikolojik danışmanlık, özel eğitim öğretmenliği programlarında okuyan 200 öğretmen adayı dahil edilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında demografik bilgi formu, kelime ilişkilendirme testi ve birebir görüşme formu kullanılmıştır. Kelime ilişkilendirmeden elde edilen veriler kategorik analiz yöntemi ve kesme noktası tekniği ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin anahtar kavram ile ilişkili on kelime yazmaları istenmiştir. Daha sonra 4 öğretmen adayı ile birebir görüşme yapılarak, öğretmen adaylarının, bir ders olarak `Öğretim Teknolojileri` kavramını kelime ilişkilendirme testinde verdikleri cevaplar ile nasıl ilişkilendirdiklerini açıklamaları istenmiştir. Yapılan kategorik analiz ve kesme noktası tekniği sonucunda 10 ana kategori bulunmuştur. Bu kategoriler, tasarım, teknoloji, eğitim, uygulama, bilgisayar, beceri, sunum, bilgi, kolaylık, olumlu ifadeler olarak belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının bir ders olarak öğretim teknolojilerine yönelik algılarının çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri algılarının, dersi alıp almama, bölüm türü ve mezun olunan lise türüne göre farklılık gösterdiği görülmektedir. Öğrencilerin en çok eğitim, teknoloji, tasarım kavramlarıyla ilgili ifadeler kullandıkları saptanmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin farklı algıları göz önünde bulundurularak bir ders olarak `öğretim teknolojileri` öğrenimi için bazı önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Öğretim teknolojileri, öğretmen adayı, kelime ilişkilendirme, olgu bilim.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine how teacher candidates' perceptions of instructional technologies change according to different variables. This research was carried out in accordance with the phenomenology (phenomenology) study model. The research sample included 200 pre-service teacher candidates studying in pre-school teachers, elementary mathematics teachers, guidance and psychological counseling, and special education teachers programs of a foundation university. Demographic information form, word association test and one-to-one interview form were used to collect research data. The data obtained from word association were evaluated by categorical analysis method and breakpoint technique. The students were asked to write ten words related to the key concept. Then, one-on-one interview with 4 teacher candidates was asked to explain how teacher candidates relate the concept of `Instructional Technologies` with their answers in the word association test. As a result of the categorical analysis and breakpoint technique, 10 main categories were found. These categories are design, technology, education, application, computer, skill, presentation, knowledge, convenience, positive expressions. It was revealed that the perceptions of teacher candidates towards instructional technologies as a lesson differ according to various variables. According to the results of the research, pre-service teachers' perceptions of instructional technologies differ depending on the department, the type of school they graduated, and the status of having taken the course before. It was determined that students mostly used expressions related to technology, design, education, computer, and application concepts. As a result, some suggestions have been made for learning `instructional technologies` as a lesson considering the different perceptions of students.Keywords: Instructional technologies, teacher candidate, word association, fact science.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine yönelik algıları üzerine olgu bilim çalışması
dc.title.alternativePhenomenology study on teachers 'perceptions on teaching technologies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-23
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10328235
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid625127
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess