dc.contributor.advisor | Bulut, Türkay | |
dc.contributor.author | Ürün Göker, Mübeher | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:40:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:40:28Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-07-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94408 | |
dc.description.abstract | Bu tez, İngilizce öğretmen adaylarının öz-yeterlik ve öğretim becerilerinin geliştirilmesinde yansıtıcı koçluğun (YK) etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada kullanılan yansıtıcı koçluk programı (rehber eşliğinde yansıtıcı öğretim), araştırmacı tarafından 2016 yılında, büyük ölçüde yansıtmanın temel ilkeleri, güçlü ve zayıf yanların öz-analizi, yansıtma ilkeleri, kişisel ifadelerin yazımı ve yansıtıcı öğretime dayandırılarak geliştirilip uyarlanmıştır. Bu çalışma için kullanılan araştırma yöntemi hem nicel hem de nitel olup, çalışma ön/son test tasarımına dayanan bir tek vaka çalışmasıdır. Bu araştırmaya 21-22 yaşları arasında, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi'nde İngilizce Öğretmenliği lisans programına devam etmekte olan sekiz gönüllü (bir erkek ve yedi kadın) öğretmen adayı katılmıştır. Bu çalışmanın ön/son test tasarımı için bir vaka çalışması grubu oluşturulmuştur. Çalışma, 11 Şubat 2019 ve 17 Mayıs 2019 tarihleri arasında yapılmıştır. Katılımcılar, Türkiye'de öğretmen yetiştirme programları için zorunlu olan Öğretmenlik Uygulaması dersini yaparken araştırmaya katılmışlardır. Veriler dersin uygulama sürecinde toplanmış olup, veri toplamadan önce, araştırmacı tarafından hazırlanan öğretmen değerlendirmesi ve yansıtıcı koçluk konulu 15 saatlik bir eğitim verilmiştir. Niteliksel çalışmaların özelliklerini dikkate alarak, araştırmacı, çalışmanın bütün aşamalarına hem araştırmacı hem de yansıtıcı bir koç olarak aktif bir şekilde katılmıştır. (YK) programının uygulanması sırasında, araştırmacı istendik öğretim davranışları temsil eden üç farklı öğretim becerisi üzerinde özellikle durmuştur. Bu bağlamda, birinci ölçme aracı olarak, (YK) programının her öğretim becerisinin gelişimi üzerindeki etkilerini görmek için, 26 maddelik üç temel öğretim becerisinden (Planlama, Kişisel ve Mesleki Nitelikler, Uygulama) oluşan Ders Sonrası Yansıtıcı Öz Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. İkinci ölçme aracı olarak, etkinlik yapma kapasitesine sahip bir öğretmen adayının daha dinamik ve kendisinin belirleyeceği öğretmenlik şeklini uygulayabileceği varsayıldığı için, Öğretmen Öz-yeterlilik Ölçeği (uzun form) kullanılmıştır. Bu iki araç hem ön değerlendirme hem de sonrası değerlendirme için kullanılmıştır. Üçüncü ölçme aracı olarak uygulama sonunda yararlanmak üzere araştırmacı tarafından öğretmen adaylarının yansıtıcı koçluk programından memnuniyetlerini değerlendirmek için hazırlanan açık uçlu sorular içeren bir değerlendirme anketi ve uygulama boyunca öğretmen adayları tarafından tutulan yansıtıcı günlükler, yansıtıcı koç ile öğretmen adayları arasında geçen konuşmaların kayıtları ve araştırmacının tuttuğu günlük kullanılmıştır. Ayrıca, bütün dersler veri analizi için videoya kaydedilmiştir. Elde edilen bulguların, yansıtıcı koçluğun İngilizce öğretmenleri ve müfredat tasarımcıları için öğretim becerileri ve öz-yeterlik ile ilgili öneriler geliştirmede nasıl bir araç olabileceği konusunda katkılarının olması beklenmektedir.Anahtar Kelimeler: Yansıtıcı koçluk, hizmet öncesi öğretmen eğitimi, öğretim becerileri, İngilizce öğretmeni değerlendirmesi, öz-yeterlik, yansıtıcı günlükler | |
dc.description.abstract | This thesis aimed to inquire the effect of the reflective coaching (RC) on development of pre-service EFL (English as a Foreign Language) teachers' sense of efficacy and instructional skills. The reflective coaching program (guided reflective teaching) used in this study was developed and adapted by the researcher in 2016 mainly based on the theoretical views and principles of reflection, self-analysis of strengths and weaknesses and the writing of personal statements, and reflective teaching. The research approach used for this study was both quantitative and qualitative and this study is a single case study based on pre/post-test design. To achieve this goal, eight volunteer male and female (one male and seven female) undergraduate students, aged from 21 to 22, attending B.A. program in ELT, Faculty of Education, Çanakkale Onsekiz Mart University, Turkey participated in the study. For the pre/post-test design of this study, one case study group was formed. The study was conducted between February 11, 2019 and May 17, 2019. The participants participated in the study while they were doing Teaching Practice course, which is essential for teacher education program in Turkey. The data were collected during the Teaching Practicum course. Before the data collection, the 15-hour training on teacher evaluation and reflective coaching prepared by the researcher was held prior to the treatment by the researcher. Considering the nature of qualitative studies, the researcher was personally and actively involved in all stages of the study as both as a researcher and a reflective coach. During the implementation of the (RC) program, the researcher also employed an overview of the instructional skills, which represented teaching behaviors desired. Within this context, the Self-Assessment Tool for Post-Lesson Reflection consisting of three main instructional skills with 26 items (Planning, Personal and Professional Qualities, Implementation) was be utilized as the first instrument to see effects of the treatment on development of each instructional skill. The second instrument utilized in this study was the Teachers' Sense of Efficacy Scale (long form) supposing that a student teacher with a capacity to produce an event could manage more dynamic and self-determined teaching. These two instruments were used for both pre and post assessment. As the third instrument, an evaluation questionnaire with open-ended questions prepared by the researcher to assess the student teachers' satisfaction with the reflective coaching program after the treatment and the reflective diary sheets, the recordings of the interactions of the student teachers with the reflective coach and the diary kept by the researcher was employed during the treatment. All the lessons were video-recorded for the analysis of the data. The findings are expected to have implications for how reflective coaching can be a means to improve instructional skills and sense of efficacy and recommendations for EFL teachers and curriculum designers will also be made.Keywords: Reflective coaching, pre-service teacher education, instructional skills, EFL teacher evaluation, sense of efficacy, reflective diaries | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Effects of reflective coaching on pre-service EFL teachers` instructional skills and sense of efficacy | |
dc.title.alternative | Yansıtıcı koçluğun İngilizce öğretmen adaylarının öğretim becerileri ve öz-yeterlikleri üzerine etkisi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10333702 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 618833 | |
dc.description.pages | 276 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı | |