dc.contributor.advisor | Başar, Mehmet Reşat | |
dc.contributor.author | Açik, Kader | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:40:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:40:14Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-08-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94401 | |
dc.description.abstract | Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş sürecinde yaşanan teknolojik, bilimsel, toplumsal, ekonomik ve siyasal değişimler; toplumda düşünce ve yaşayış farklılıklarını doğurmuş, yaratıcılığa, hayal gücüne, yenilikçi bakış açısına olan ihtiyacı artırmıştır. Bu değişim sürecinde amaçlar her dönemin ihtiyacına göre biçimlenmiş; eğitim, sanayi, teknoloji, sanat, siyaset vb. yaşamın her alanında kullanılan yöntemler ve teknikler de değişmiştir. Bu değişimin izleri sanata, sanatçıya ve sanat yapıtına dair kalıpları ve yargıları da etkilemiştir. Sanat hiçbir zaman aynı kalmamış, birbirini takip eden hareketler, akımlar sonucunda dönemin kendi koşullarına göre şekillenmiştir. Sanatın değişimi sanat-tasarım eğitiminin de değişmesini ve gelişmesini gerekli kılmıştır.Sanat-tasarım eğitimi; müfredat, kurumsal alt yapı, donanım, öğretim elemanı, öğretim şekilleri, öğrenci niteliği, ölçme değerlendirme gibi nedenlerle pek çok sorunun yaşandığı bir alandır. Toplumsal değişime paralel olarak değişim gösteren sanat-tasarım eğitiminde akademik standartlar geliştirme, ortak program oluşturma ve yeniden yapılanma girişimi önemli bir ihtiyaçtır. Bu çalışma, sanat ve tasarım eğitiminin Türkiye'deki durumu ve sorunları üzerine bir değerlendirme niteliği taşımaktadır. Ayrıca bu çalışma ile `ölçülebilir ve somut` öğrenme çıktıları konusunda çözüm önerileri sunulması ve Türkiye'deki sanat eğitim sistemi için yeni bir kaynak oluşturması amaçlanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Sanat-Tasarım Eğitimi, Yükseköğretim, Akreditasyon | |
dc.description.abstract | Technological, scientific, social, economic and political changes in the transition from the industrial society to the information society has created the differences of thought and life in the society and increased the need for creativity, imagination and innovative perspective.In this process of change, goals are shaped according to the needs of each period; education, industry, technology, art, politics, etc. Moreover, the methods and techniques are used in all areas of life have also changed. The traces of this change have also influenced patterns and judgments about art, artist and artwork. Art has never remained the same, it has been shaped according to the conditions of the period as a result of successive movements and trends. The change of art required the change and development of the Art-Design education. Besides, Art-Design education is an area where many problems are experienced in terms of curriculum, institutional infrastructure, equipment, teaching staff, teaching styles, student quality, assessment and evaluation. For this reason, an attempt to develop academic standards, to create a joint program and restructure attempt is an important need in art and design education that changes in parallel with social changes. This study bears on the nature of an assessment of the situation and problems of art and design education in Turkey. The aims of this study is to offer solutions for 'Measurable and Concrete' learning outputs and to create a new source for the system of art education in Turkey.Keywords: Art-Design Education, High Education, Accreditation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Sanat eğitiminde yenilenme, dönüşümler ve akreditasyon | |
dc.title.alternative | Regeneration, transformations and accreditation in art education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-12 | |
dc.contributor.department | Görsel Sanatlar Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10333526 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 629862 | |
dc.description.pages | 167 | |
dc.publisher.discipline | Görsel Sanatlar Bilim Dalı | |