Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzarı, Çiğdem
dc.contributor.authorFuzaylova, Nigina
dc.date.accessioned2020-12-04T17:39:14Z
dc.date.available2020-12-04T17:39:14Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94370
dc.description.abstractGünümüzde eğitimde teknoloji öğrenciler ve öğretmenler için bir zorunluluktur. Bilgiyi çocuklara daha kolay ulaştırmak daha kolaydır. Yenilikle dersler öğrenciler için her zaman caziptir, özellikle erken yaştaki öğrenciler bu günlerde çekilmektedir, onları nasıl kullanacaklarını öğrenmek ve onlardan faydalanmak ve bilgi almak için eğitimde, akıllı teknolojilerde kullanmak daha iyidir. Teknoloji, eğitim sistemindeki önemli yeniliklerden biridir ve genç öğrenciler üzerinde olumlu bir etkiye sahip olmuştur, ayrıca gün geçtikçe gelişmekte ve genç öğrenciler üzerindeki olumlu etkileri gözlemlenmekte ve onaylanmaktadır. Konsantre amaç eğitmenlerin ve öğrencilerin teknoloji hakkındaki görüşlerini gözlemlemektir ve teknoloji öğrencileri etkileyebilir - olumlu etki ve olumsuz etki Bu çalışmanın temel amacı, geçmiş teknolojiler ve eğitim ile ilgili kaynakları farklı eğitim düzeylerinde ve aynı zamanda teknoloji ile karşılaştırmaktır. Farklı ülkelerde. Ek olarak, çalışma teknolojinin sınıftaki etkisini ve bunun çocuklar için ne kadar etkili olduğunu ve sınıftaki teknolojilerin olumlu ve olumsuz yanlarını sunar. Öğretmenlerin teknolojilerini ve öğretim yöntemlerini ve farklı ülkelerde kullanılan farklı yenilikleri karşılaştırmak, teknolojinin okul öncesi eğitimden üniversite eğitimine kadar eğitimdeki en iyi araçlardan biri olduğunu kanıtlamaktadır.Literatür kaynakları, e-kütüphane ve e-kitap sistemleri hakkında öğrencilerin geri bildirimlerini sağlar ve öğrencilerin teknolojinin gücünden memnun olduklarını gösterir. Ayrıca, tüm farklı eğitim sistemlerinde teknolojinin olumsuz etkilerini de sağlarlar. Bazı ülkelerde, özellikle Türkiye ve Özbekistan'dan elde edilen bulgular, temel farklılıkların varlığını göstermektedir. Türkiye erken yaş eğitim teknolojisine odaklanırken, Özbekistan iş yoluyla teknoloji geliştiriyor.Dahası, özellikle genç öğrenciler ve sınıfta eğitim için tasarlanmış bulgular ve yükseltilmiş yenilik 3D Sanal ve eğitim, bilgi merkezi, acente, yardımcı, konu, kurs ve benzeri eğitim için tasarlanmış çok yararlı ve Razkıds.Anahtar Kelimeler: Teknoloji, Yenilik, Eğitim, Öğrenim, İnteraktif Beyaz Tahta, Gadget'lar, Cihaz
dc.description.abstractNowadays, technology in education is a necessity for students and teachers. It is easier to deliver the knowledge easier to kids. Lessons with innovation is always attractive for students, especially early age students are attracted in gadgets these days, it is better to use them in education, smart technologies for them to learn how to use it, and take advantage and knowledge from it, not just to play games.Technology is one of the important innovations in education system and it had positively impact to young learners, furthermore it is developing day by and beneficial effects on young students are observed and approved. Concentrated aim is to observe trainers' and students' opinions about technology and can technology affect students- positive influence and negative impact The main aim of this study is to compare resources about past technologies and education with technology, in different type of education levels and also in different countries. In addition, the study presents the impact of technology in the classroom, and how effective it is for children and also positives and negatives sides of the technologies in the classroom. Comparing technologies and teaching methods of teachers and different innovations used in different countries prove that the technology is one of the best tools in education from preschool to university tuition. Literature resources provide feedbacks taken from students about e-library and e-book systems shows that students are pleased with the power of technology. In addition, they provide also negative effects of the technology in all different type of education systems. Findings in few countries, notably from Turkey and Uzbekistan, illustrate the existence of basic differences. Turkey is focusing on early age education technology while Uzbekistan is developing technology through business. Moreover findings and upgraded innovation designed especially for young learners and for education in the classroom is 3D Virtual, and Razkids, which is awesomely helpful and use designed for education, which is education, information center, agent, helper, subject, course, and et.Key Words: Technology, Innovation, Education, Tuition, Interactive Whiteboard, Gadgets, Device en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleImpact of technology in early age education in Turkey and Uzbekistan
dc.title.alternativeTürkiye ve Özbekistan'da erken yaş eğitiminde teknolojinin etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-09
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10332335
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid626901
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess