Show simple item record

dc.contributor.advisorSabuncuoğlu, Osman
dc.contributor.authorAlqattan, Ammar
dc.date.accessioned2020-12-04T17:38:56Z
dc.date.available2020-12-04T17:38:56Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94361
dc.description.abstractÖğrenme stillerinin yabancı dil öğrenme üzerinde güçlü bir etkisi vardır. Arap ve Türk öğrencilerin öğrenme tercihleri arasındaki kültürler arası ilişki hakkında henüz çok araştırma yapılmamıştır. Bu nedenle bu çalışmanın amacı, Arap ve Türk katılımcıların yükseköğretim düzeyinde tercih ettikleri birincil ve ikincil öğrenme stili tercihlerini araştırmaktı. Ayrıca bu çalışmada, öğrenme stili tercihleri ile cinsiyet arasında fark olup olmadığı da incelenmiştir. Dahası bu araştırma, İngilizce seviyesine ve yaşa bağlı olarak öğrenme stili tercihleri arasındaki ilişkiyi de tanımlamıştır. Hazırlık okullarında İngilizce öğrenimi gören 111 öğrencinin katıldığı, nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bir anket yapılmıştır. Bu ankette, görsel işitsel, kinestetik, dokunsal, grup ve bireysel kategorileri içerisinde, öğrencilerin tercih ettiği öğrenme stili tercihlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bulgular ışığında, kinestetik öğrenme stili, Arap ve Türk öğrencilerin tercih ettiği başlıca öğrenme stili olmuştur.Arap öğrenciler için en az tercih edilen öğrenme stili bireysel iken Türk öğrenciler için en az tercih edilen öğrenme stili grup ile öğrenmedir. Cinsiyet ve öğrenme stili tercihleri arasında büyük bir fark olmamasına rağmen, kız öğrenciler dokunsal ve grup öğrenenleri gibi görünmüşlerdir. Katılımcıların yaşları ve İngilizce düzeyleri öğrenme stilleri ile ilişkilidir. Arap ve Türk öğrenciler yaparak öğrenmeyi sevmelerine bağlı olarak denebilir ki öğrenenler, dili en iyi kullanarak ve üreterek öğreniyorlar.Türk öğrencilerin en az tercih ettikleri çalışma yönteminin grup ile çalışma olmasına karşın Arap öğrencilerin en az tercih ettikleri çalışma yöntemi bireysel çalışmadır. Arap öğrencilerin Türk öğrencilerden daha sosyal olduğu söylenebilir.Anahtar kelimeler: Öğrenme stilleri, Tercihler, Yüksek Öğretim, Cinsiyet, Yaş, İngilizce Seviyesi
dc.description.abstractLearning styles are a strong influence on foreign language learning. Much research on the cross-cultural relationship between Arab and Turkish students' preferences for learning has not been done yet. Therefore, the aim of this study was to investigate the minor and major learning style preferences preferred by the Arab and Turkish participants at the tertiary level. This study also examined if there was a difference between learning style preferences and gender. Moreover, it also identified the relationship between learning style preferences and ages and English level. Quantitative research methods were employed, so a questionnaire in which 111 students studying English at preparatory schools participated was conducted to collect and analyse the data. This questionnaire aimed to identify students' favoured learning style preferences categorised as visual, auditory, kinaesthetic, tactile, group and individual. In the light of the findings, the major learning style preferred by Arab and Turkish students was kinaesthetic. The least preferred learning style for Arab students was individual while it was group learning style for Turkish students. Although there was not a big difference between gender and learning style preferences, female students seemed to be tactile and group learners. The ages and English levels of the participants were related to their learning styles. Both Arab and Turkish students like to learn by doing. It can be said that learners learn best by using and producing language. Although Turkish students prefer to study in a group the least, Arab students prefer to learn individually the least. Arab students can be said to be more sociable than their Turkish peers.Keywords: Learning styles, Preferences, Tertiary, Gender, Age, English levelen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation into learning style preferences of Arab and Turkish students at tertiary level
dc.title.alternativeYüksek öğretim seviyesindeki Türk ve Arap öğrecilerin öğrenme stili tercihleri üzerine bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-18
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10329770
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid624361
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess