Özen Yula`nın reji anlayışı
dc.contributor.advisor | Korukçu, Münip Melih | |
dc.contributor.author | Kar, Musa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:38:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:38:27Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-04-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94346 | |
dc.description.abstract | 'İnsanı insana insanla insanca anlatma sanatı' kavramıyla başlayan serüven, Özen Yula'yı da içine katarak yoğurmuş ve yaşadığı dünyanın gerçekliğini gözler önüne serme şansını ona vermiştir. Yaşadığı coğrafya, içinde bulunduğu toplum, düş dünyası ile birleşerek ona yazınsal anlamda dile gelme yeteneği sunmuştur. 'Konuşamayanların sesi olmak' deyimini tam anlamıyla bizlere gösteren Yula, toplumun dışlanmış, ötekileşmiş, şiddete maruz kalmış, duyarsız yanlarına değinerek, bu kavramları, ortaya koyduğu çağdaş yorumuyla bizlere yaşatmaktadır. Ağırlık olarak, klasik aile dramlarından çok, gündeme gelmeyen, üzeri kapatılan ya da görmezden gelinen konuları işlemiştir. Bu çalışmada, Çağdaş Tiyatro'nun önde gelen yazar ve yönetmeni Özen Yula'nın sahnelediği on altı adet oyunda kullandığı reji tekniğinin analiz edilmesiyle ortaya çıkan tespitlerle, ortak noktalar ve ayrılan yanlarıyla yönetmenin reji yorumundaki bakış açısı belirlenmiş olacak ve geleceğin çağdaş yönetmenlerine izledikleri yolda örnek teşkil edecektir.Anahtar Kelimeler Tiyatro Yönetmeni, Özen Yula, Toplu Oyunları, Reji Anlayışı | |
dc.description.abstract | The adventure, which began with the concept of `humanly art of telling the human with human to human` took Özen Yula into it and oppressed him, then it gave him the chance to reveal the reality of World in which he lived. The geography in which he lived, the society he was in have all been combined with his world of dreams, gave him the ability to express it in writing. Yula, who literally shows us the phrase 'being the voice of those who can't speak', reveals to us with his contemporary interpretation by mentioning the exclusionary, marginalized, violence exposed, insensitive sides of society. Rather than classic family dramas, he mainly has handled the subjects that don't come up, covered up or ignored.In this study, the director's perspective was determined by analyzing the directing technique used by Özen Yula in sixteen theatre plays, the common points and different viewpoints, and this will create an example for future director candidates in the path they follow.Keywords: Theatre Director, Özen Yula, Various Plays, Sense of Directing | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Özen Yula`nın reji anlayışı | |
dc.title.alternative | Özen Yula's sense of directing | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-14 | |
dc.contributor.department | Drama ve Oyunculuk Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10328251 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 619209 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Tiyatro Yönetmenliği Bilim Dalı |