Show simple item record

dc.contributor.advisorLevent, Cüneyd Ebrar
dc.contributor.authorKayaduman, Ahmet Melih
dc.date.accessioned2020-12-04T17:38:10Z
dc.date.available2020-12-04T17:38:10Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-08-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94337
dc.description.abstractHer geçen gün gelişen uluslararası ticarette, şirketlerin iki temel değeri vardır. Bunlar piyasa değeri ve defter değeridir. Rekabet üstünlüğünü arttırmak için bu iki değer iyi anlaşılmalı ve gerekli önem verilmelidir. Defter değeri muhasebe departmanları tarafından maddi varlıkların değeri ölçülerek hesaplanabilir. Buna rağmen, piyasa değeri maddi varlıklar ile ölçülemez ancak entelektüel sermaye gibi maddi olmayan varlıklar aracılığı ile ölçülebilir. Şirketlerin yüksek oranlara ulaşmış piyasa ve defter değerleri ulusal ekonomide de refah etkisi doğurur. Bu sebeple, bu araştırmada Türk tekstil sektöründeki entelektüel sermaye uygulamaları analiz edilmiştir. İstanbul'da tekstil sektöründe faaliyet gösteren küçük ve orta çaplı şirketler seçilmiş ve yöntem olarak da nitel çalışma uygulanmıştır. Tekstilin farklı alanlarından 11 farklı firmadan 20 yönetici seçilerek görüşme yapmak amacıyla ziyaret edilmiştir. Röportajlar esnasında katılımcılara insan sermayesi, yapısal sermaye ve müşteri sermayesi hakkında 9 soru sorulmuştur ve yöneticisi oldukları departmanları temel alarak cevaplamaları istenmiştir.Araştırma bulguları, beşerî sermaye bağlamında firmaların nitelikli çalışanların kendileri için öneminin farkında olduklarını, ancak çalışanlarına yatırım yapamadıklarını göstermektedir. Yapısal sermaye, firmaların en sorunlu bileşenidir. Sonuçlar, şirketlerin sadece teknoloji açısından değil, araştırma ve geliştirme, bilgi üretimi, veri depolama, koruma ve kullanım açısından da önemli eksikliklere sahip olduğunu göstermektedir. Müşteri sermayesi açısından, firmalar diğer iki bileşenden daha iyidir. Şirketlerin büyük çoğunluğunun yoğun rekabet ortamında müşteri ilişkilerine büyük önem verdiği, ancak müşteri memnuniyetinin ölçülmesi bağlamında yeterli olmadığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Entelektüel Sermaye, İnsan Sermayesi, Yapısal Sermaye, Müşteri Sermaye, İlişkisel Sermaye
dc.description.abstractIn improving international commerce, organizations have two different values such as market value and book value. The importance of these values must be well understood and cared to increase the competitive advantage. Book value can be measured by the tangible assets and accounting department. On the other point, market value cannot be measured by the tangible assets. Market value can be measured only by the intangible asset which is intellectual capital. High-level market value and book value also increase the welfare effect in the national economy. Therefore, in this research, intellectual capital practices in the Turkish textile sector have been analyzed. Small and medium-sized companies are selected from the textile sector in İstanbul and the qualitative research method has been used as a method. Different 20 managers from different types of eleven textile companies have been selected and visited for interviews. During interviews, participants were answered nine questions belong to human capital, structural capital and customer capital based on their departments in their companies.Research findings show that in the context of human capital, firms are aware of the importance of qualified employees to themselves, but they fail to invest in employees. Structural capital is the most problematic component of firms. The results show that companies have important deficiencies not only in terms of technology but also in terms of research and development, knowledge production, data storage, protection, and use. In terms of customer capital, firms are better off than the other two components. It has been determined that the majority of companies give great importance to customer relations in an intensely competitive environment, but it is not sufficient in the context of measuring customer satisfaction.Keywords: Intellectual Capital, Human Capital, Structural Capital, Customer Capitalen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe examination of intellectual capital with the importance of human resource in the Turkish textile sector
dc.title.alternativeİnsan kaynaklarının önemi baz alınarak entelektüel sermayenin Türk tekstil sektöründe incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-13
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10336334
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid630031
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess