Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Yasin
dc.contributor.authorSoheili, Leila
dc.date.accessioned2020-12-04T17:36:35Z
dc.date.available2020-12-04T17:36:35Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94298
dc.description.abstractGünümüzde küreselleşmenin meydana getirdiği değişimlerden ve gelişmelerden artık tüm işletmeler etkilenmektedir. İşletmeler bu gelişmeler ve sürekli değişen faaliyet ortamlarında, varlığını sürdürebilmek, rekabet edebilmek ve büyümek adına bir takım stratejik kararlar almak zorundadır. Bu stratejik kararlardan biri de ulusal pazarların dışına çıkarak, uluslararası pazarlarda faaliyet göstermektir. Bu pazarlara girmek için ihracat, sözleşmeye dayalı ve yabancı pazarlarda yatırım yapmak üzere farklı giriş stratejileri bulunmaktadır.Bu çalışmanın amacı küreselleşme ve beraberinde getirdiği gelişmeler sonucu uluslararası pazarlara yönelen işletmelerin giriş stratejilerini ve bu stratejilerin seçimine etki eden faktörleri incelemektir. Çalışmanın birinci bölümünde uluslararası pazarlama ile ilişkin kavramsal çerçeve, ikinci bölümde ise uluslararası pazarlara giriş stratejileri incelenmiştir. Son olarak üçüncü bölümde Onduline Avrasya A.Ş.'nin uluslararası pazarlara giriş stratejisi, tercih sebepleri, süreçleri ve karşılaştıkları sorunlar örnek olay kapsamında incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Uluslararası Pazarlama, Giriş Stratejileri, İhracat
dc.description.abstractGlobalization has affected all the enterprises by bringing new changes and developments. These enterprises have to make different strategic decisions to survive, compete and grow in these new and ever-changing business environments brought by globalization. The most important strategic decision is to move beyond domestic markets and open their operations to the international markets. Enterprises may choose different entry strategies to international markets such as exporting goods and services, contractual modes as well as direct foreign investments.This study aims on exploring the entry strategy choices of enterprises to international markets under the changes mandated by globalization as well as focusing on factors that influences these selections. The first part of the study concentrates on the conceptual framework of international marketing, while the second part mainly inspects the entry strategies to international markets. Finally, the last section's goal is to discover the reasons for the choices made, processes undertaken, and barriers faced by Onduline Avrasya Inc. as they chose their entry strategy to the international markets as a case study.Keywords: International Marketing, Entry Strategies, Exporten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerin uluslararası pazarlara giriş stratejileri: Onduline Avrasya A.Ş.`nin giriş stratejisine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeThe internationl market entry strategies of enterprises:An analysis of the entry strategy of Onduline Avrasya Inc.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-30
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10223575
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617533
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess